Masinavärk

No ei saa üle nendest tehnilistest juttudest. Kuigi, vaadates lugejate numbreid, tundub, et asjata pabistan. Pigem võiksin igasuguseid raamatu ja filmiarvustusi tagasi tõmmata ja keskendudagi Vollilugudele. Vahel ma mõtlen, et kes need on, kes siin lugemas käivad, neid autoteemalisi postitusi? Kas mõnes mehaanikakoolis tudengid vahetunnis loevad ja irvitavad minu ignorantsuse üle? Või kes täpselt? Endale tunduvad sellised natuke lihtsakesed need postitused. Jah, okei, minu jaoks on see kõik nonstop ahaa-elamus, aga ma saan ju loogiliselt mõeldes aru, et kõigile teistele autoomanikele on see kõik igav liiv ja tühi väli. Või saab siis natuke itsitada minu saamatuse ja karma üle. (Millegipärast ma pidevalt kujutan endale ette, et iga teine lugeja käib siis minu kulul nalja saamas, ei jaksa praegu analüüsida, miks selline ettekujutlus endast.)

Aga aitab sissejuhatusest. Nimelt juttu seekord kütuselisandist.




Kui googlisse sõna "kütuselisand" toksida saab päris korralikult vasteid, täpsemini umbes 280 000. Kütuselisanditest kuulsin mina esimest korda elus, kui töökaaslane, see kellega me hommikuti Instagrammist mehi vaatame ja valime, et kes liiga ilus poleks, sellest rääkis. Tema nimelt ka sõidab diisliga ja minule sarnaselt lühikesi linnaotsi. Rääkis sellest juba siis, kui mul esimest korda see tahmaprobleem ilmnes (link). Kuulasin ta jutu ära, aga ei võtnud tõsiselt. Ma olen ju see, kes ei usalda ega kontrolli. Mõtlesin tol korral optimistlikult, et hakkan hoopis regulaarselt pikemaid sõite ette võtma ja sellega ka tahmaprobleeme ära hoidma. Et ei taha mina mingisuguseid kahtlaseid vedelikke Vollile veeni süstida, ju ta ikka ise nii võimekas ja ilma dopinguta teeb omad auhinnaväärilised sooritused. Elu, nagu me teame, kujunes siiski teisiti.

Mitte, et ma ei tahaks. Jubedalt tahan. Ma armastan autoga sõitmist. Iga ilmaga, igal kellaajal. Just nimelt sõitmist, mitte ummikus parkimist. Aga mul ei ole aega. Üldse. Kõik muu vajab pidevalt nii palju mu tähelepanu, et ei ole võimalik lihtsalt kaheks tunniks maanteid mõõtma minna. Kui oleks veel mõni eesmärk, mille nimel sõita, aga pole. Tallinnas on kõik olemas, mis mul eluks vaja ja sellisel külmal sopasel ajal ei viitsi ma ka puid paitama sõita kuhugi Kolga-Jaanile.

Niisiis, veebruaris andis tahmaprobleem endast jälle märku. Ja kohe jõhkralt. Süda kohe päris haige. Siis hakkasin ma selle kütuselisandi kohta edasi uurima. Et mis see on, kuidas seda tarvitada, kui sageli ja millised on kõrvalnähud. Mees rääkis ja mina kontrollisin, sest endiselt ei usaldanud. Raske südamega sõitsin siis viimases hädas Automaailma ja ostsin ühe purgi. Uurisin veel müüja käest, pilukil silmadega, et ei tea, kas see aitab, või on mõttetu raharaisk? Tema avaldas ka omasid kahtlusi, et noh, võite ju proovida, aga ega see mingit garantiid ei anna. Metsikult julgustav muidugi! Aga ostsin, müüja lohutas, et hullemaks ta igal juhul ei tee. Niisiis, purk näpus panime Cirkle K poole, Volli kulistas dopingu ahnelt sisse, krooksatas mõnuga ja võttis jooki peale. Samal õhtul leidis aset intsident, kus Volli mul jälle ei käivitunud. Seda, et mootorituli edasi põles, sellest pole mõtet kirjutadagi. Igatahes jõudsin mõelda, et mis iganes see võlujook tegema ka ei pidanud, nüüd lõhkusin ma ise omaenese valge käega Volli lõplikult ära.




Siiski, mitte veel. Lõpuks ta mul startis ja sõitis. Natuke köhis ja läkastas, aga sõitis. Paariks päevaks lükkas isegi mootritule kinni. Seega, minus tärkas lootus. Kui ma paagi olin juba peaaegu tühjaks sõitnud, ostsin purgi seda lisandit juurde. Sest selleks ajaks oli Volli mul igal korral kenasti käivitunud ja isegi jõnksutamist polnud enam ammu. Näis, et võlujook mõikab.

Ja siin ma nüüd olen, kirjutan sellest. Purgi peal kõik ilus jutt, mis imevärki too vallatu vedelik mehega teeb ja kuna vähemalt mina suutsin sellega mootorit mitte kokkujooksutada, siis pigem olen ma positiivselt meelestatud. (Järgmine postitus on raudselt see, kus ma nutan Volli hauakivi najal.)

Selliseid lisandeid müüakse muuseas ka bensiini- ja hübriidmootoritele. Mida need tegema peaksid, seda ei oska kosta, eks nad mootori jõudlust parandavad. Kasutada nii, et enne tankimist vedelik sisse ja kütus peale, siis ta seguneb kenasti ära. Vähemalt sellel minu asjal oli kirjas, et jätkub 75 liitrile.

Kui mul nüüd vahepeal midagi muud hirmus põnevat ja ootamatut ei juhtu, siis järgmine postitus tuleb närilisepeletajast autosse. Mõni päev tagasi tellisin ja ootan pakki. Kellel peaks ka huvi olema, siis mina sain siit: https://www.ebay.ca/itm/Car-Auto-12V-Ultrasonic-Pest-Mouse-Rat-Repeller-Cat-Rodent-Bug-Deterrent-/323598767184?oid=362534660575


Kommentaarid