Naine roolis, auto...

Kuna ma olen veidike autohuviline (et mitte kasutada seda P-tähega sõna), siis eks ma ikka viskan pilgu peale artiklitele "Milliseid sõidukeid naised ostavad" või "Sinu autovalik ütleb, milline sa oled". Sest noh, ma tahan teada ju. Ja tunded on tavaliselt pärast nende artiklite lugemist nii ja naa.



Aga artiklid, või "naljad" sellest kuidas naised ei oska liigelda, need ajavad mind küll kurjaks. Okei, ütleme, et ma olen nõus, et naistel see parkimine ei ole kõige tugevam külg. Alles ma ju ise põrutasin tagumikuga vastu seina. Volli taguotsaga siis, mitte enda omaga. See oleks ilmselt suurem probleem olnud. Ma mõtlen, emotsionaalses plaanis.

Aga muidu, kui rääkida liiklemisest, siis naised on minu meelest korralikumad. Hea küll, meestele meeldib rääkida sellest, et naised ei tea elementaarsest liikluskultuurist mitte midagi ja ei lase kunagi jalakäijaid üle tee. Võibolla tõesti, pigem on mehed need, kes peatuvad ja üle lasevad ja ka tipptunni ajal võib üsna täpselt aimata, et kes juhib, kui rida ei lasta vahetada.

Teisest küljest aga, kui me loeme uudiseid, et juht sõitis kaks koolitüdrukut ülekäigurajal pikali, maanteel möödasõitu sooritades põrkas kokku vastassuunavööndist tuleva veokiga või käis üle katuse, siis 99% juhtudest on tegemist meesjuhiga. Mehed kipuvad oma võimeid ülehindama.

Ma mäletan, et kui autokoolis käisin, siis arutles sõidujuhendaja väljendi "kaotas sõiduki üle kontrolli" üle. Et kuidas see täpselt toimub? Auto ei sõida kuhugi, kuhu seda ei juhita. No võibolla tänapäeva autod on juba nii targad, et ise hoiavad rada ja pidurdavad, aga üldiselt vist saate mõttest aru. Võimalik, et ma olen oma loomult ettevaatlik ja tasakaalukas, aga mul pole veel üheteist aastase juhikogemuse ajal tekkinud ühtegi sellist olukorda, kus ma oleksin sõiduki üle kontrolli kaotanud. Jah, vahel on olnud libe ja autot on olnud keerulisem juhtida, aga kontroll oli siiski minu käes. Kontroll gaasipedaali üle, kontroll rooli üle. Siin ma pean ütlema, et väga palju sõltub sõidukist. Minu eelmised sõiduriistad on olnud tagasihoidlikuma võimsusega ja sellega arvestades, ei teinud ma pea kunagi maanteel möödasõite. Ma juba teadsin, et auto ei kiirenda piisavalt hästi, et ma jõuaksin. Volliga olen ma tunduvalt nahaalsemaks muutunud. Aga ikkagi, vastavalt võimetele. Minu võimetele siis, mitte Volli. Ma olen enam kui kindel, et võimekam juht suudaks Vollist rohkem välja pigistada. Või siis "kaotaks ta üle kontrolli".

Kommentaarid