Auto talveks valmis

Kõik sai alguse sellest, et naabripoiss oma autot mitu nädalat üldse ei pesnud ja ma pidin end füüsiliselt tagasi hoidma, et talle akna peale "Vii mind ometi pessu, peremees!" ei kirjutaks. Lõpuks, kui ma olin põhimõtteliselt valmis naabripoisile oma CirkleK vautcheri kinkima, tegi ta oma tibukesega mingit määdzikut, nii et see hiilgas nagu juudi jõulupuu, ma ei pidanud noil õhtutel, kui ta auto mu akna alla parkis, toas tulesid sissegi lülitama. Igatahes, see käis juba otseselt minu au pihta, et kellegi teise auto võib puhtam olla, kui minu oma. Sest, mis järgmiseks? Hakkan aknaid ka ainult korra päevas pesema või, ah? Ah!?!

Hakkasin siis minagi neid palja ülakehaga noormehi googledama, kes ka minu Voldemari ilusti läikima nühiks ja aitaks mul elektriarved kontrolli all hoida ja et positsioon kõige puhtama autoomaniku tiitlile ei saaks kukutatud. Sattusin seepeale Kesklinna Autopesula kodulehele. Esimese hooga ehmatasin ma endal hinge kurku kinni. Jubedad hinnad! Ma ikkagi vaene üksikema, eks ole, alimentidest elan. Aga õnneks oli neil seal üks viisakas hinnapakkumine ja otsustasin, et see kuu jääb juuksuris käimata, aga Vollil on ikkagi kaitsekihti enne talve selga vaja. Juuri võin kodus ise ka värvida.

Broneerisin mugavalt netis aja ära ja viisin Volli meeste juurde. Kahjuks olid nad tunkedes ja üldsegi mitte palja ülakehaga, nagu mulle lubatud oli. Kurtsin küll, et selline ebaõiglane reklaamitrikk, aga nende meelest see polnud naljakas. Vahel ma unustan ära, et ma pole enam kahekümneaastane võluv näkk, vaid vanaldane kliimaksieelne kuivand ploom.




Tööde teostamise orienteeruv aeg kuni kolm ja pool tundi. Lubati helistada kui valmis.

Ma tegelikult otsisin ka infot, et mis kasu sellisest vahatamisest pikas perspektiivis on. Kahjuks mingit adekvaatset teavet ei saanud. Noh, mind te teate, tahate või mitte, ma ikka kirjutan kuidas Vollil läheb. Kuna keegi mulle selle eest kohvi ei osta, isegi särke ei võeta seljast, siis ausalt ja omakasuta. Hoiatati mind enne küll, et ega kasu väga pole. Samamoodi läheb mustaks, nagu ilma võlujoogita. Aga mul oligi kohe alguses selline suhtumine, et kui töötab, siis on vinge, kui mitte, siis läheb koolituskuludesse. Suvelgi, kui ise vahatasin, siis vihastasin hirmsasti, et vahatan küll, aga ikkagi on mustus kiiresti küljes. Samas, siiski mingi vahe oli. Tolm põrkas justkui ise eemale ja ka pori eemaldus kiiremini. Ja noh, ma ei oska ilmselt nii hästi üldse teha, kui need vennad seal.


Igatahes, kahe tunni pärast juba helistati mulle, et tulgu ma järgi. Kaardiga sai maksta ja poisid olid väga toredad. Näitasid mulle vaha (nano-vaha, mustikalõhnaline 😋) ja rääkisid, mis tegid. Ehk ma veidi olin pettunud, kuna ma tegelikult googeldasin sellist asja nagu keraamiline vaha ja seda googeldades tuli nende salong esimeseks vasteks. Aga nagu ma ütlesin - koolituskulud. Ilm oli tol päeval loomulikult aasta kõige rõve-porisem ja kui ma kahe minuti pärast pesulast tagasi töö juurde jõudsin, siis olid juba aknad mustad ja küljed ligased. Aga noh, vaatame seda asja nüüd mõni päev ja päras esimest pesu/lund.

Enne talve soovitaks üle vaadata ka talvevarustuse. Minul läheb lumehari igatahes juba vahetusse. Õigemini hari ise on veel okei, aga see jää kaapimise ots on nii katki, et sellega küll ei tohiks ühegi klaasi juurde minna. (Kõige õigem oleks üldse jääd klaasilt mitte kraapida vaid lasta sellel sulada, aga olgem nüüd ausad, kui mul on valida, kas istun külmas autos ja ootan jää sulamist või tukun hommikul 10 minutit kauem, siis… lõppude lõpuks on see siiski kõigest auto, tarbeese, onju.) Mõni aeg tagasi tõmbasin ma uste kummitihendid silikoonõliga üle, aga mulle tundub, et ma vist panin liiga palju, sest kõik kohad on nüüd seda õli täis. Vastik! Talvine klaasipesuvedelik sai sisse valatud juba oktoobris. Soovitati mul kanistrisse lisada korgitäis pesuloputusvahendit, et pidi aitama klaase kauem puhtana hoida. Ausalt, mingit vahet ma küll ei näe. Äkki panin liiga vähe? Rehvid on ka talvised all. Naelad. Praegu on nad kenad, ilmselt paar aastat kannatab nendega veel sõita. Järgmised ehk siis juba lamellid. Sügisel hakkasid mind aga suvised rehvid häirima. Jube palju müra tekitasid ja liiga sageli tuli õhku juurde lasta, seega mõte on kevadel uued suvekad hoopis alla panna.

Väga vastiku haisuga klaasipesuvedelik. Isegi Lenor ei aidanud. 
Kui teil neutraalsema odööriga vedelikku soovitada, siis, palun-pliiz jätke alla kommentaar. 

Muud nagu praegu meelde ei tulegi, et peaks tegema. Kui teil mõtteid/soovitusi/ettepanekuid siis teate mida teha.

Kommentaarid