Kes see laulab köögis. Vol viimane

No nii, läbi sai! Rohkem köögist ei kirjuta. Või noh, püüan. Projekti alguseks pean seda päeva, kui raha laekus, mille eest remonti teha. Kuues veebruar.

Enne

Nüüd

Ma lootsin, et vanuse ja kogemusega olen ma mõistlikum ning küpsem ja projekt on talutav, aga seda polnud. Loomulikult oli magamata öid ja pettumusi, kirjutasin neist ju lausa eraldi postituse. Ja kui suures plaanis vaadata, siis tegelikult läks ju ruttu, varem on sarnased ettevõtmised mul palju pikemalt veninud. Ma julgen välja tuua põhjuse ja selleks on raha. Kuna ma elus olen päris mitu elamist renoveerinud, siis pole mul selle jaoks kunagi piisavalt vahendeid olnud. Ikka jäävad mingid nüansid tegemata või lükkuvad teadmata tulevikku. See omakorda tekitab stressi ja pahameelt. Aga see katsumus õpetas mulle, et raha eest kõike ei saa ja mammona olemasolu võib hoopis ootused liiga kõrgeks kergitada ning kärsitust juurde külvata. Et mis mõttes, ma ju maksan teile, kuidas te ikka midagi tehtud ei saa!

Kauges minevikus

Helges olevikus

Partneri puudumine mõjus jällegi värskendavalt. Mehega kodusid renoveerides pidime väga palju kompromisse tegema. Meil oli absoluutselt erinev stiilitunnetus. Minul oli ja temal polnud. Ja tema ütleb teile täpselt vastupidist. Temale meeldis maalähedane tahumatu minimalism, samas armastas ta ka vanade tehashoonete kõledust ja kulunud välimust. Mind on alati köitnud hele, helge, jaapani minimalism aga ka pehmus ning romantika. Ja nii me vägikaigast vedasime. Jagasime ruumid ära, sest kahte nägemust me ühildada ei suutnud. Aga nüüd ei tule mulle keegi ütlema, et ma pean milleski järeleandmisi tegema.

Võtan selle viimase lause tagasi. Tuldi ütlema küll. Ja mitte vähe.
"Oi, kui ma teeks siis ma teeks nii ja naa..." No armas, tee siis. Oma kodus!
"Ma ei paneks siia tapeeti."
"Miks?"
"Noh, sest mulle ei meeldi."
"Aga miks sa siia sellist lampi ei taha panna?"
"Sest ma ostsin juba teistsuguse…"
Ja nõnda edasi.
Ma saan aru, et eesmärk on neil hea ja nad siirast südamest jagavad soovitusi. Võibolla kui ma oleksin teistsugune inimene - naiselik, selline kes täpselt ei tea mida ta tahab ja töö käigus otsustab, siis mulle meeldiks, kui mõni mees tuleks ja mu päästaks ning ütleks kuidas peab. Aga noh, ma pole. Olen võimukas ja mehelik ning seisan vaikselt kui mulle tõestatakse kui halvasti ma kõik olen läbi mõelnud, kehitan õlgu ja teatan, no võibolla tõesti, aga nüüd on nii ja ma tahan ikkagi nii nagu ma tahan. Ja sina võid mulle õpetussõnu jagama hakata siis kui siia sisse kolid. Sellega läks muidugi natuke pahasti, sest üks oli kohe valmis oma munadega tulema.

Vana mööbli pildistasin ma üles ja panin osta.ee keskkonnas müüki. Lihtsalt sellepärast, et keegi tuleb ja viib minema, et ma ei peaks konteinerit tellima selle prügi jaoks. Teenisin veidi alla kahekümne euro ja säästsin utiliseerimiskuludelt.



Varem
Veidi parem

Tehnika tellisin kõik ühest kohast (RDE.ee) ja vanadest jäid alles külmkapp ning pliit+ahi. Paljud soovitasid osta uus integreeritav ahi ja pliit, aga ma ei näinud mõtet. Ma olen praegusega väga rahul ja see pole mul ka väga vana tegelikult, vist kuus aastat või nii. Samuti jätsin alles vana kohvimasina, rösteri ja veekeetja, sest nad on täiesti töökorras, kuigi juba kaheksa aastat vanad. Kraanikausi ja segisti ostsin Decorast. Segisti on samast tootesarjast, mis vannitoa segistid. Sealt võtsin ka tapeedi. Laelambi ning parketi pätsasin Bauhofist. Kardinakanga sain Abakhanist ja valimis õmbles selle Jalmo OÜ. Peegli tellisin oma mõõtude järgi ettevõttest "Pilt ja raam". Liistud Espakist. Uks Decohome OÜ poolt.

Esialgu mõtlesin, et toon teile kulude kalkulatsiooni ka välja, aga viimane kord kui ma vannitoa puhul seda tegin, siis sain riielda, et teised inimesd ei maksa kogu kodu remondi eest ka seda summat, mis ma ainuüksi pesuruumile kulutasin ja seetõttu las ta parem jääb. Odav ei olnud, kõige kallim ka kindlasti mitte, kust sain, sealt hoidsin kokku, aga minu jaoks oli oluline kvaliteet ning üldmulje. Seda mida ma tahtsin- tööpinda - seda sain ja kohe hulgim. Selgus, et töötasapind on näiteks raamatulugemiseks suhteliselt ideaalne istumisalune, isegi pehmendust pole vaja, toetan varbad radikale ja purgis. Nagu ma kõige esimeses köögi-teemalises postituses mainisin, siis teema on ka - buduaar. Sest naisel on ju elus kolm kohta kus olla - köök, lastetuba ja säng. Mina eelistan seda viimast neist kõige rohkem, ja las olla siis köögis ka juba mõned buduaari elemendid sees.

Kõige esimeses versioonis olid mu köögikapid pitsiga kaetud ja peegel oli ka valamusinas. Pitsidest loobusin ise, olen vist alles liiga noor, ei julgenud. Peeglist loobusin, sest öeldi, et ahju taga võib see kuumusest praguneda, kuna peegleid ei karastata nii nagu klaasi. Peegli idee sain Printerestist, kuna see muudab väiksed ruumid visuaalselt avaramaks. Teie muidugi arvasite, et ma ennast iga nurga peal imetleda tahan, aga ei, puhtalt õhulisuse loomiseks.

Kõik teie, kes hirmsasti nõu tahate anda ja oma käte peal viimased nädalad olete istunud, siis nüüd on teie võimalus. Praegu olen ma nõudepesumasinas kasutanud Finish tablette, aga need pole kuigi head. Kasutades kiirpesu, jäävad klaasidesse väiksed terakesed ja neid tuleb eraldi välja loputada. Kunagi iidsetel aegadel kasutasin Somat geelkapsleid, aga ehk on blogilugejatel paremaid soovitusi.

Kommentaarid

  1. Ma olen lihtsalt vaimustuses. Peegel! Just see peegel, mis on kahe kapi vahel. Ilus on ja praktiline ka. Inimesed paigutavad sageli sellisesse kohta moodsaid materjale ja on siis hädas, et puhastada on kehv ja läbipaistva klaaspaneeli taha koguneb mustus, mida ei saa kätte jne. Peeglit on imelihtne puhastada ka. Ma ikka ütlesin, et väga hea mõte?
    Teine element on lühter. Olen seda paljudes elutubades ja tänapäevastes köök-tubades näinud ja mulle meeldib, kuid ise seda kasutada või oma ruumidesse mõelda ei oska. Sinu väikses köögis mõjub see just, nagu ütlesidki - buduaarilikult. Koliks kohe veiniklaasiga teleka eest kööki, kui selline oma majapidamises oleks :)

    VastaKustuta
  2. Mina tahan ka komplimenti teha. Väga armas ja ilus pisike funktsionaalne köök, peegel on väga hea mõte. Edu kokkamisel, Ruta.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh! Komplimendid võtan kõik alandlikult vastu :)

      Kustuta

Postita kommentaar