"Minu Tallinn"

"Minu Tallinn. Kalevitüdruku kroonika"

Terhi Pääskylä-Malmström

Toimetaja Epp Petrone

Kirjastus Petrone Print, 2016

296 lk


Mõnus on lugeda lugusid oma kodulinnast välismaalase pilgu läbi. Ja eriliselt tore, et seda ei saada hala ja ving selle üle, kui hirmus ja kole teil siin kõik on ja kui ilus ning helge on meil. Jah, loomulikult on juttu ka sellest, kuidas meile tavapäraseks muutunud asjad kõrvalseisjale näivad, aga seda on tehtud humoorikalt ja armsalt, mitte vingudes ja vigisedes. Olen elus küllalt palju kokku puutunud nende võõramaalastega, kes kritiseerivad ja pirisevad. No ausalt, keegi pole teid siia okupeerinud, kui nii jube on, siis minge mujale! 

Aga Terhi kirjutab nii soojalt ja armsalt Tallinnast, isegi selle inetuses näeb ta ilu. Eriliselt sümpaatsena mõjus see osa, kus ta soomlastele Eestimaa saadikuks kujunes, kui kirjutas sealses meedias lugusid meie plussidest. Raamatus on lause, mille ta oma elukaaslasele eestlastega tegelemise kohta ütles, ja see kehtib minu meelest absoluutselt igas olukorras: "Harju ära, nii on sul endal palju lihtsam". 

Ja seda, et turistid ning väljast tulnud tunnevad minu kodulinna paremini, seda ma teadsin juba varemgi. Nii lahe, et nad oma teadmisi raamatu vahendusel ka kohalikele jagavad. 

Kommentaarid