Lumivalgeke läheb pittu

Augustis sain kutse privaatsele peole. Leiti minu kontakt kusagilt listist ja kutsuti. Selline väiksem pidu. Sada kuni 200 külalist. Ei ole aastavahetuse ball. On White Party.

White Party on möödunud sajandi seitsmekümnendatel alguse saanud peo kontseptsioon, kus kutsutud peaksid riietuma valgesse. Natuke selline kuulsate ja kummaliste teema on, aga noh, vähemalt pole see mingi kostüümipidu, eks ole. Mul on mingi psühholoogiline tõrge kostüümipidude suhtes. Kardan end naerualuseks muuta. Kuidas ma sisenen ühistransporti jänkukostüümis? Noh, see oli enne, kui mul veel Vollit polnud. Aga ega muidu ka väga ei tahaks. Selline "kõik on valges" sobib mulle rohkem. Annab valikuvabadust ja ma ei pea tingimata tobe välja nägema.




Pidu toimub juba järgmisel nädalal ja mul pole ikka veel midagi selga panna. Okei, mul on üks kleit, aga selles ei kannata end liigutada. Mul on valgeid triiksärke ja nende alla võiks orgunnida mõne seeliku või valged püksid. Läksin siis kaltsukasse, sest valge pole päris selline värv, mida ma hea meelega kannaks. Nii, et kui üheks ürituseks, siis ikka kaltsukasse. Mnjaa. Ma ei saa väita, et valget pakkumises polnud. Oli küll. Igale maitsele. Nunnast litsini. Õigemini, need kaks valikut oligi. Vahepealset sortimenti ei esinenud. Või ei osanud mina vaadata.

Kas eestlased ei ole pigem tagasihoidlikud ja kombekad? Sellised, kes ei kipu lehvitama oma privaatsete kehaosadega? Olen millestki valesti aru saanud äkki? Sest see mis ma nägin, olgu mainitud, et tegemist oli sellist tüüpi kaltsukaga, kuhu inimesed üürivad boksi ja toovad oma kodust riided, mida maha müüa, oli nukker. Okei, ma saan aru, et moeloojad võivadki hulluks minna ja valmis treida läbipaistvaid pluusikesi ja litritega topikesi, seelikuid, mille alt on täpselt näha, millal kandja viimati allkorrust vahatamas käis jne. Aga kes ostab sellist kraami? Sest kui tehakse, siis on ju nõudlus. Aga kes kannaks midagi sellist ja kus? Lähed reedel kontorisse ja hullutad ülemusi oma tulipunase rinnahoidjaga? Silkad õhtul poest läbi ja helkurit polegi vaja varruka külge õmmelda, sest põues särab topike? Lähed lastevanemate koosolekule ja paned selga seeliku, mis on rohkem nagu vöö? Selline asi on mugav muidu või?

Ma ei hakka halama ja ütlema, et oh, ma olen vanaks jäänud ja noorus hukas, sest sellist saasta on tehtud juba sellest ajast, kui ma alles sipukaid kandsin. Mingi uuema aja mood see pole. Alati on olnud naisi, kes ennast just sellises kostüümis mugavalt tunnevad. Või ma ei tea, kas tunnevad? Äkki nad arvavad, et see on ilus?

Igatahes, ei leidnud ma endale midagi. Nunna kostüüm ei ahvatlenud ka. Nii siivas ma nüüd ka pole.


*Pildistas Tatjana Siipan

Kommentaarid