Fantastilised lood

Ma olen väga kahtlustav inimene. Minu ilme igasuguste lugude kuulamisel on tavaliselt selline, et "ja-jah, selle jutuga võid oma vanaema juurde minna". Samas, ma saan aru, et mu enda jutustused võivad vabalt sarnase reaktsiooni sünnitada. Sellepärast püüan ma suhtuda lugudesse avatud meelega. Noh, et ikka juhtub ju.

Põrkasin üle pika aja kokku ühe tuttavaga, kes mulle viie minutiga jutustas oma tervisehädade saaga. Tegemist on noore neiuga, kes põeb migreeni. Migreen tekib tal tavaliselt siis, kui tal on vaja kuhugi minna ja asjalik olla ja läheb üle, kui ta kutsutakse õhtul peole. Okei, võibolla on see väike liialdus, aga ütleme nii, et seda on juhtunud rohkem kui korra. No ja jutustab siis tema mulle, kuidas tema migreen on põhjustanud raua kadu verest ja selletõttu oli tema hemoglobiini näit 0.

Hea küll, ma pole arst ja üldse ei tea ma meditsiinist eriti midagi, aga kas see on võimalik? Internet ütleb, et normaalne on naistel 120-160g/l ja ma mäletan, et kunagi kooli ajal oli mul üks kahvatu pinginaaber, kes pandi haiglasse, kui tema hemoglobiini näit oli 107 või midagi sellist. Kas on üldse meditsiiniliselt võimalik, et kellegi hemoglobiinitase on null?



Aga fain, ütleme et ta veidi liialdas. Siis ta jätkab, et võttis rauda ja enesetunne muutus paremaks. Selle peale otsustas ta hambaarsti juurde minna. Ja hambaarsti juurest sai ta suuõõne herpese. Lisaks väitis ta, et iga teine inimene, kes külastab hambaarsti saab sealt herpese.

Jällegi, teoreetiliselt on see ju võimalik. Ainult et oma viimase ligi neljakümne eluaasta jooksul, kui ma olen hambaarsti külastanud, pole ma kordagi sealt herpest saanud. Ka pole mu lapsed seda saanud ja ma pole ka teistelt kuulnud. Samas, kui see tõesti oleks nii, siis ilmselt paljud hoiaksid selle endale ja ei kuulutaks seda laias ilmas. Seega, noh, põhimõtteliselt on ju võimalik.

Veel rääkis ta silmaoperatsioonidest, mida talle poole aasta jooksul juba neljandat korda tehakse. Ma ei mäleta enam, mis see põhjus silmaopiks üldse oli. Rääkimata palavikust ja loomulikult migreenist.

Suures plaanis saan ma aru, et kui inimesel on pikalt mingi kurnav haigus, siis kogu organism kannatab ja muudab ta ka teistele tõbedele vastuvõtlikuks. Ja kui veri on nõrk, siis puuduvad ka antikehad haiguste võitlemiseks ning energia. Niisiis, ma ei saa ju tegelikult väita, et see neiu mulle valetas. Mul on tervis suures plaanis hea olnud ja ma ei saagi kunagi lõpuni mõista inimesi, kes kannatavad mõne kroonilise häda all või sellest, kuidas selline asi elukvaliteeti mõjutab. Sellepärast ma otsustan uskuda. Aga väga kahtlev olen ikka kogu loo suhtes. Tahan uskuda, aga lolliks jääda ka ei taha, sest usun iga hullu juttu.

Kommentaarid