Ma siiralt vabandan kõigi ees, kellele minu "tehnilised" postitused vaikselt pinda käivad. Ma ei saa lubada, et ma rohkem Vollist ei kirjuta, sest ta ikkagi minu pere armas liige, aga ma püüan tagasihoidlikumalt. Eelkõige olen ma siiski ema/ amatöör fitnessfriik/ raamatukoi/ tütar/ õde/ kontorirott/ usufanatt/ sisekujundusentusiast/ maailmavaatleja/ isehakanud psühholoog ja suhtenõustaja/ hingelt katkine lootusetu romantik oma printsi otsingul. Kõike seda mitte tingimata eeltoodud järjekorras. Vahel ühte veidi rohkem ja teist vähem, aga mingi mootorihunt ma pole. Lihtsalt, kuna mul on sisemine tung leida vastus küsimusele miks ja kuidas, siis vahel pressib ka tehnoloogiline külg elust siia elustiili blogisse.
Täna ma kirjutan veel veidi oma sõbrast Vollist, aga mitte ainult.
Oma peas hakkasin ma vaikselt koostama postitust Volli saabumise aastapäevaks. Kuna sinna on veel pea kuus kuud aega ja selle aja jooksul võib mõndagi juhtuda, siis on ju hea mõned märksõnad üles tähendada. Aga see pole see postitus. Siin pööran ma tähelepanu Volli varjatud kalduvustele (oi, see on mahlakas detail, mida te kindlasti teada tahaksite 😉) ja sellele, miks minu haiglane puhtusemaania võib kohati olla kasulik.
Nagu te ilmselt teate, siis pesus käin Volliga iga nädal. Reedeti. Siis on mul nädalavahetustel ilus auto maja ees. Kui taevataat halastab ja kohe lund peale ei kühvelda. Aga isegi siis kui lumi tuleb, on korrapärane autopesu ikkagi hea.
Autofoorumites kiidetakse regulaarset autopesu taevani. Ja nagu ma olen aru saanud, siis pole see ainult autopedede kiiks. Vaid sellel on mitmeid ratsionaalseid boonuseid. Esiteks pikendab pesemine auto eluiga. Loomulikult võib mõelda, et mul vahet pole, mul on kasutusrendi leping ja viie aasta pärast vahetan auto välja. Hea küll, saan teatud maani aru sellest loogikast. Minul isiklikult on kapitalirent ja mul on ääretult oluline, et sõiduk püsiks liisingu lõppemiseni maksimaalselt heas korras.
Teiseks aitab autopesu talvel hoida autot roostetamast. Kõik me teame, mida meil teedele libeduse tõrjeks puistatakse ja kui palju see meie jalanõusid rikub. Mõelge hetkeks kui palju viibib sõiduk väljas soolaseguses lumes võrreldes meie saabastega. Ja kui te arvate, et soojas garaažis sõiduki hoidmine on hea, siis mõelge ümber. Niiskus + sool + soojus = korrosioon. Isegi mina tean seda, kuigi mul oli füüsika nõrk kolm. Seega need, kes hoiavad oma autosid garaažis, nagu mina, peaksid veelgi hoolikamalt autot pesema.
Kolmandaks, regulaarne pesemine ja lumest ning jääst puhastamine hoiab märkimisväärseid summasid kokku kütusekuludelt. Jällegi, vähemalt minu jaoks märkimisväärne argument.
Neljandaks - esinduslik auto on lihtsalt meeldivam. Endal hea sisse istuda, pole piinlik seda maja ette parkida ja ei pea kartma, et ennast ära määrid, enne kui sisse jõuad. Loomulikult võib see kaasa tuua selle, et kohalikud närilised ka arvavad, et see üks paras komm on, aga püüame sellele hetkel mitte keskenduda.
Lisaks eeltoodule olen leidnud regulaarsel pesemisel ja hooldusel veel ühe plussi. Nimelt, kui vähemalt kord nädalas oma autot pärast pesu kuivatada, märkad kiiresti ka pinnamuutusi. Kriime, mõlke, täkkeid ja muud sellist. Mina näiteks leidsin raamilt ühe tillukese augu. Ilmselt on kivi lennanud ja selle koha pealt värvi lahti löönud. Auk on umbes kahe millimeetrise diameetriga ja üsna raskesti märgatav. Aga ta on seal. Ja mind häirib. Selle väikse augu pärast autot ülevärvida tundub vähemalt hetkel natuke palju. Aga kui auk lihtsalt jätta, siis see kasvab. Kolleeg, see kõiketeadja, soovitas osta sobivas toonis küünelakki ja tilluke auk kinni katta. Ääretult vastuolulised emotsioonid selle suhtes. Ma ju tean, et Volli on mees. Mõnusa bassi häälega, mehiselt karune ja tagasihoidliku iseloomuga. Kuidas siis nii, et ma sunnin teda vastutahtmist crossdresseriks? Kuhu see kõlbab? Ja mis siis kui talle hakkab meeldima? Hakkab veel Swarovski kristalle lakitud küüntele nõudma ja Chanel nr 5? See on libe tee ma ütlen, väga libe tee.
Kaks sõna kuivatamisest. Väga oluline! Eriti talvel, aga ka muidu. Talvel juba sellepärast, et siis ei jäätu uksed ja luugid. Olen mõelnud, et peaks ka soetama silikoonõli ja aegajalt sellega tihendid üle käima. Ei ole veel jõudnud, aga eks ma kirjutan siis sellest tulevaste nädalate jooksul. Kuivatamiseks soovitan mina septs pikakarvalisi mikrofiiberlappe. Üks halvimaid asju, mida saate oma autole teha, on majapidamispaberiga seda kuivatada. See pole mingi mõttetu reklaamijutt. Korraks mõelge sellele kui "mõnus" on majapidamispaberisse nina nuusata. Kare, kas pole? See on nii seetõttu, et paberis on mikroskoopilised teravad kiud, mis vigastavad meie õrna nahka ja samal moel ka meie auto õrna värvikihti. Loomulikult ei juhtu kohe midagi, nii nagu ei juhtu meiega midagi kui me korra või kaks nina majapidamispaberisse nuuskame. Aga kui meil on tugev nohu ja nina tuleb iga viie minuti tagant nuusata, siis eelistame ju pehmemat paberit või lausa kangast lappi, eks ole? Sama käib ka auto kohta. Pidevalt värvipinda kareda paberiga nühkimine kahjustab värvi. See on fakt. Mikrofiiberlapid on paberist sadu kordi pehmemad ja õrnemad. Looduslastele - lapp on ökom kui paber.
Kaks sõna mikrofiiberlappidest. Õige hooldus! Et mikrofiiberlapid teid kaua teeniksid, tuleb neid õigesti hooldada. Nagu te kõik ilmselt teate, siis neid kannatab pesumasinas pesta. Mina kogun kõik lapid nädala jooksul kokku ja pesen korraga. Soovitan maksimaalset kuumust. Kasutage värvilisele pesule mõeldud pulbrit, aga umbes kolmandik osa pulbrikogusest, mida muidu sama pesukoguse puhul kasutaksite. Värvid on lappide puhul ka olulise tähtsusega. Igal värvil on vaikimisi määratletud nö teeninduspiirkond. ÄRGE MITTE KUNAGI KASUTAGE PESULOPUTUSVAHENDIT! Tõsiselt! Pesuloputusvahend on vaimustav leiutis ja kasutage seda voodipesude, käterätikute, aluspesu, teksade, triiksärkide või ükskõik mille muu pesemise puhul (kas te seda teadsite, et pesukuivatites ei tohikski pesu ilma loputusvahendita kuivatada?), aga mitte kunagi mikrofiiberlappide pesemisel. Nimelt muudab pesuloputusvahend mikrofiibri omadusi ja lapid ei tööta enam nii nagu nad peaksid. Ehk olete isegi märganud, et mida aeg edasi, seda mustemad jäävad pinnad, klaasid jäävad triibulised ja lapid ei püüa enam tolmu (kas te muidu teadsite, et mikrofiiberlappidega tolmu võttes ei peaks keemiat kasutama, kuna lapp püüab tolmu kõige efektiivsemalt just kuivana?)? Kõik need jamad lappidega tekivad just pesuloputusvahendiga pestes.
Ühesõnaga selline postitus tuli täna, väga tehniline. Ei mõelnud kedagi solvata oma koristusteemaliste nõuannetega, aga kuna ma olen veidi seda õppinud ja näen igapäevaselt, et koristajad, inimesed, kes osutavad puhastusteenuseid "professionaalsel" tasemel, kasutavad valesid võtteid ja vahendeid, siis mõtlesin, et mainin. Ja ehk tundub minu maniakaalne koristamine selles valguses veidi loogilisem ka.
Täna ma kirjutan veel veidi oma sõbrast Vollist, aga mitte ainult.
Oma peas hakkasin ma vaikselt koostama postitust Volli saabumise aastapäevaks. Kuna sinna on veel pea kuus kuud aega ja selle aja jooksul võib mõndagi juhtuda, siis on ju hea mõned märksõnad üles tähendada. Aga see pole see postitus. Siin pööran ma tähelepanu Volli varjatud kalduvustele (oi, see on mahlakas detail, mida te kindlasti teada tahaksite 😉) ja sellele, miks minu haiglane puhtusemaania võib kohati olla kasulik.
Nagu te ilmselt teate, siis pesus käin Volliga iga nädal. Reedeti. Siis on mul nädalavahetustel ilus auto maja ees. Kui taevataat halastab ja kohe lund peale ei kühvelda. Aga isegi siis kui lumi tuleb, on korrapärane autopesu ikkagi hea.
Autofoorumites kiidetakse regulaarset autopesu taevani. Ja nagu ma olen aru saanud, siis pole see ainult autopedede kiiks. Vaid sellel on mitmeid ratsionaalseid boonuseid. Esiteks pikendab pesemine auto eluiga. Loomulikult võib mõelda, et mul vahet pole, mul on kasutusrendi leping ja viie aasta pärast vahetan auto välja. Hea küll, saan teatud maani aru sellest loogikast. Minul isiklikult on kapitalirent ja mul on ääretult oluline, et sõiduk püsiks liisingu lõppemiseni maksimaalselt heas korras.
Teiseks aitab autopesu talvel hoida autot roostetamast. Kõik me teame, mida meil teedele libeduse tõrjeks puistatakse ja kui palju see meie jalanõusid rikub. Mõelge hetkeks kui palju viibib sõiduk väljas soolaseguses lumes võrreldes meie saabastega. Ja kui te arvate, et soojas garaažis sõiduki hoidmine on hea, siis mõelge ümber. Niiskus + sool + soojus = korrosioon. Isegi mina tean seda, kuigi mul oli füüsika nõrk kolm. Seega need, kes hoiavad oma autosid garaažis, nagu mina, peaksid veelgi hoolikamalt autot pesema.
Soolasegune lumi rattakoobastes soovitatakse pärast sõidu lõppu auto küljest ära toksida.
Siis on ta pehme ja tuleb kergesti lahti.
|
Kolmandaks, regulaarne pesemine ja lumest ning jääst puhastamine hoiab märkimisväärseid summasid kokku kütusekuludelt. Jällegi, vähemalt minu jaoks märkimisväärne argument.
Neljandaks - esinduslik auto on lihtsalt meeldivam. Endal hea sisse istuda, pole piinlik seda maja ette parkida ja ei pea kartma, et ennast ära määrid, enne kui sisse jõuad. Loomulikult võib see kaasa tuua selle, et kohalikud närilised ka arvavad, et see üks paras komm on, aga püüame sellele hetkel mitte keskenduda.
Lisaks eeltoodule olen leidnud regulaarsel pesemisel ja hooldusel veel ühe plussi. Nimelt, kui vähemalt kord nädalas oma autot pärast pesu kuivatada, märkad kiiresti ka pinnamuutusi. Kriime, mõlke, täkkeid ja muud sellist. Mina näiteks leidsin raamilt ühe tillukese augu. Ilmselt on kivi lennanud ja selle koha pealt värvi lahti löönud. Auk on umbes kahe millimeetrise diameetriga ja üsna raskesti märgatav. Aga ta on seal. Ja mind häirib. Selle väikse augu pärast autot ülevärvida tundub vähemalt hetkel natuke palju. Aga kui auk lihtsalt jätta, siis see kasvab. Kolleeg, see kõiketeadja, soovitas osta sobivas toonis küünelakki ja tilluke auk kinni katta. Ääretult vastuolulised emotsioonid selle suhtes. Ma ju tean, et Volli on mees. Mõnusa bassi häälega, mehiselt karune ja tagasihoidliku iseloomuga. Kuidas siis nii, et ma sunnin teda vastutahtmist crossdresseriks? Kuhu see kõlbab? Ja mis siis kui talle hakkab meeldima? Hakkab veel Swarovski kristalle lakitud küüntele nõudma ja Chanel nr 5? See on libe tee ma ütlen, väga libe tee.
Kaks sõna kuivatamisest. Väga oluline! Eriti talvel, aga ka muidu. Talvel juba sellepärast, et siis ei jäätu uksed ja luugid. Olen mõelnud, et peaks ka soetama silikoonõli ja aegajalt sellega tihendid üle käima. Ei ole veel jõudnud, aga eks ma kirjutan siis sellest tulevaste nädalate jooksul. Kuivatamiseks soovitan mina septs pikakarvalisi mikrofiiberlappe. Üks halvimaid asju, mida saate oma autole teha, on majapidamispaberiga seda kuivatada. See pole mingi mõttetu reklaamijutt. Korraks mõelge sellele kui "mõnus" on majapidamispaberisse nina nuusata. Kare, kas pole? See on nii seetõttu, et paberis on mikroskoopilised teravad kiud, mis vigastavad meie õrna nahka ja samal moel ka meie auto õrna värvikihti. Loomulikult ei juhtu kohe midagi, nii nagu ei juhtu meiega midagi kui me korra või kaks nina majapidamispaberisse nuuskame. Aga kui meil on tugev nohu ja nina tuleb iga viie minuti tagant nuusata, siis eelistame ju pehmemat paberit või lausa kangast lappi, eks ole? Sama käib ka auto kohta. Pidevalt värvipinda kareda paberiga nühkimine kahjustab värvi. See on fakt. Mikrofiiberlapid on paberist sadu kordi pehmemad ja õrnemad. Looduslastele - lapp on ökom kui paber.
Tugeva nohu korral soovitan nina nuuskamiseks kasutada vetsupaberit.
Sõiduki kuivatamiseks väga ei soovita.
|
Kaks sõna mikrofiiberlappidest. Õige hooldus! Et mikrofiiberlapid teid kaua teeniksid, tuleb neid õigesti hooldada. Nagu te kõik ilmselt teate, siis neid kannatab pesumasinas pesta. Mina kogun kõik lapid nädala jooksul kokku ja pesen korraga. Soovitan maksimaalset kuumust. Kasutage värvilisele pesule mõeldud pulbrit, aga umbes kolmandik osa pulbrikogusest, mida muidu sama pesukoguse puhul kasutaksite. Värvid on lappide puhul ka olulise tähtsusega. Igal värvil on vaikimisi määratletud nö teeninduspiirkond. ÄRGE MITTE KUNAGI KASUTAGE PESULOPUTUSVAHENDIT! Tõsiselt! Pesuloputusvahend on vaimustav leiutis ja kasutage seda voodipesude, käterätikute, aluspesu, teksade, triiksärkide või ükskõik mille muu pesemise puhul (kas te seda teadsite, et pesukuivatites ei tohikski pesu ilma loputusvahendita kuivatada?), aga mitte kunagi mikrofiiberlappide pesemisel. Nimelt muudab pesuloputusvahend mikrofiibri omadusi ja lapid ei tööta enam nii nagu nad peaksid. Ehk olete isegi märganud, et mida aeg edasi, seda mustemad jäävad pinnad, klaasid jäävad triibulised ja lapid ei püüa enam tolmu (kas te muidu teadsite, et mikrofiiberlappidega tolmu võttes ei peaks keemiat kasutama, kuna lapp püüab tolmu kõige efektiivsemalt just kuivana?)? Kõik need jamad lappidega tekivad just pesuloputusvahendiga pestes.
Ühesõnaga selline postitus tuli täna, väga tehniline. Ei mõelnud kedagi solvata oma koristusteemaliste nõuannetega, aga kuna ma olen veidi seda õppinud ja näen igapäevaselt, et koristajad, inimesed, kes osutavad puhastusteenuseid "professionaalsel" tasemel, kasutavad valesid võtteid ja vahendeid, siis mõtlesin, et mainin. Ja ehk tundub minu maniakaalne koristamine selles valguses veidi loogilisem ka.
Puhastustehnoloogiast lugemine on väga kasulik, aga ka kõiki autoteemalisi postitusi loen algaja autojuhina suure huviga. Rotid kapoti all jne, kust ma sellest muidu teada saaks? ! Aitäh ��
VastaKustutaTore kuulda, et ka hariv, mitte ainult meelelahutuslik 🤗.
KustutaTeksadele ei tohi loputusvahendit panna!
VastaKustutaSeda ma pole kuulnudki! Miks? Muide, ma olen see hull, kes teksaseid ka kuivatisse topib, kuigi ei tohiks. Aga siiani pole midagi hullu juhtunud, vastupidi, mulle just meeldib, et teksad paar päeva pisut paremini istuvad ☺️.
KustutaPõhjust ei mäleta! Aga õpetati mingis kodunduses :)
KustutaHmm... peab uurima :)
Kustuta