"Naine meie vahel"

"The Wife Between Us"
Greer Hendricks, Sarah Pekkanen
Tõlkinud Tiiu Loog
Kirjastus Varrak, 2018
375 lk



Lugu noorest naisest, kes on armunud oma unistuste mehesse. Kõikide naiste unistuste mehesse. Mehesse, kes on valmis oma väljavalitu heaks mägesid liigutama. Kes on õrn, tähelepanelik, hoolitsetud, edukas ja autoritaarne. Ja naisest, kes oli selle mehe abikaasa, ning kes kuidagi ei suuda oma mehest lahti lasta. Emotsionaalselt ebastabiilsest fuuriast, alkohoolikust, tüütust klammerdujast. Või nii meile näib. 

***
"Minu abielus oli olnud kolm tõde, kolm alternatiivset ja mõnikord ka konkureerivat reaalsust. Oli Richardi tõde. oli minu enda tõde. Ja oli tegelik tõde, mida on alati kõige raskem tabada ja ära tunda. Kõikides suhetes võib olla nii, et me arvame end olevat astunud liitu teise isikuga, kuid tegelikult oelme hoopis moodustunud kolmnurga, mille üks punkt on ankrus vaikiva, kuid kõike nägeva kohtunikuna, reaalsuse vahekohtunikuna."
***

Ilusti ülesehitatud lugu. Sa arvad juba, et tead, ja siis selgub, et ikkagi veel ei tea. Miski pole nii nagu näib. Kaks kolmandikku raamatust oli suurepäraselt kirjutatud. Paraku vajus lõpp ära. Lõpp kipub alati ära vajuma. Ei tea mis värk sellega on? Aeg sai otsa? Mõtted? Uued ideed pressivad peale ja tahaks juba nendega edasi minna, aga sul on veel see asi siin pooleli. Chop-chop tüdrukud, hakkame lõpetama! Koristaja on ka inimene! 

Kuni asi neil käest läks, siis oli kõik suurepärane. Mind kurvastab see, kui autor peab oma lugejaid idiootideks, kes ei oska ma peaga seoseid luua ja kellel puudub elementaarne analüüsivõime. Ja siis meie autor, üllas rüütel, kappab sule seljas kohale, keep tuules lehvimas, ja päästab nad, selgitades iga viimsegi detaili luuüdini lahti, et lugeja ometi oma ajurakke liigutama ei peaks. "Shhh, kullake, istu vagusi, ma juba hoolitsen su eest, sina lihtsalt istu ja naudi oma Pina Coladat ja päikseloojangut merekaldal!" Mis parata, enamik lugejaid paraku ongi, kahtlemata. Aga mida see sinu kohta ütleb, et sa nende tasemele laskuda soovid? Nagu ma ütlesin, kurb.

Potentsiaali oli. Idee oli suurepärane ja suurema osa teostusest samuti. Kahju, et lõpuni välja ei vedanud. 

Aitäh Mae Lenderile raamatu eest 😉. Olen Sulle ühe veini võlgu. 

Kommentaarid

  1. Muahhh! Ma ootasin mitu aastat, et keegi selle raamatu puhkemajast kaasa haaraks, oleks teadnud, oleks ammu Sulle näppu pistnud :)
    P.S. Järgmine vein on ikka minu poolt.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Teeme siis nii, et ma järgmine kord "unustan" mõne toreda raamatu puhkemajja, et külalistel oleks ikka midagi lugeda ka, juhul kui neil ilmaga nii hästi ei vea, kui mul 😉

      Kustuta

Postita kommentaar