Ma armastan statistikat ja numbreid. Numbritest ma saan aru, numbrid ei valeta, nad ei solva. Jah, nad võivad vahel olla brutaalselt ausad ja ebamugavad, tundeid ei säästa. Aga nad ei anna hinnanguid, nad ei kao su elust selgitust andmata ja nende peale saab loota.
Seega, ruigasin mina rõõmust, kui Rimi mulle mu ostustatistika saatis. Jube kahju, et Prisma ja Selver seda ei tee. Siis oleks kõik kenasti peo peal, kuhu minu raskelt teenitud (ei naera seal midagi!) raha kõik kadunud on.
Rimi puu- ja köögivilja valik meeldib mulle küll. Hinnad on mõistlikud, tooted kvaliteetsed. Ainus asi, mis mulle ei meeldi, on see, et ma pean kilekottide eest viis senti maksma. Jah, ma tean, et tuleks investeerida korduvkasutatavatesse võrkudesse ja siis ei mossita iga kord tomateid ja viinamarju ostes. Tegelen sellega.
Poekott on mul ka enamasti kaasas, mõni kord on jäänud maha, kui ma mõtlen, et äh, ma mingi kolm asja ostan, pole vaja, ja siis kassas avastanud, et kõik kehaõõnsused on mingit kraami täis ja kuna mul jäi mustkunstikool pooleli ning pole lootustki, et ma asju mööda asfalti pildumata sihtkohta jõuaks, siis on see kott tulnud. Kuigi ka siin eelistan paberkotti.
Tšekke ma prindin üliharva välja. Siis, kui kontorisse nänni ostan, mis mulle kompenseeritakse tšeki alusel, või kui olen mingit tehnikat ostnud, millel on garantii.
Kasutan 99% juhtudel iseteenindust ja puldikassat. Seda kõikides kauplustes. Kõige nõmedam on Prisma puldisüsteem. Sorry, kui teile meeldib, aga minu meelest on see väga ebapraktiline ja kliendivaenulik. Näiteks ei skänni Prisma pult allahinnatud tooteid, need tuleb eraldi iseteenindusest läbi piiksutada. Viimane kord, kui Prismas käisin, siis oli mul käru kuhjaga nänni täis ja lisaks 3-4 allahinnatud toodet. Purjetasin siis iseteenindusse, piiksutasin oma allahinnatud kauba läbi. Kuna Prismas nad ei kleebi allahindluskleepsu triipkoodi peale, vaid küljele, siis tõmbas triipkoodilugeja nii allahinnatud koodi kui ka täishinnakoodi sisse. Tuli teenindaja mind aitama ja õpetas, kuidas ma pean õigesti tegema, et ma järgmine kord ei "eksiks". Mul flippis korralikult ära. Ma olingi see Karen, kes seesmiselt kisendas, et klient on kuningas ja ei eksi! Võimalik, et mitte ainult seesmiselt. Mäletan, et puhisesin midagi stiilis "mina ei eksinud, kui teil on napakas süsteem". Teenindaja tahtis ikkagi mulle selgitada, et mida ma siis ikkagi valesti tegin ja kui ma vastasin, et "igas teises ketis saab puldiga allahinnatud tooteid skännida" siis ta solvus, rehmas käega ja ütles, et ta ei taha seda juttu kuulda. Ja nagu sellest veel poleks piisanud, selgus, et oma puldiga ostetud asju ma pean ka veel eraldi maksma. Igatahes, ma siis esiteks piiksutan puldiga kõik oma ostud sisse, tulen tavalisse iseteeninduskassasse, kus ma pean seisma järjekorras koos nendega, kes alles hakkavad oma kaupa piiksutama, lisaks pean ma masinast välja printima lipiku, mida skännida. Ka pole ma avastanud seda võimalust, et tšekist loobuda. Prisma puldil on veel eriliselt haige kauba eemaldamise süsteem. Kui Selveris ja Rimis saab lihtsalt miinuse panna ja kaup võetakse maha, siis Prismas pead sa toote uuesti skännima, et see eemaldada. Päris mitu makaronipakki on seetõttu koju ostetud, sest see seks mis kaasnes ostust loobumise juures, oli liiga tülikas. Aga Prisma on soodne ja kui sa maksad makaronide eest vähem, siis on sellel teine hind küljes. Kuigi jah, kuulata seda hellitatud juttu hakkab endal ka veidi piinlik. Alles see oli, kui pidi igal pool järjekorras seisma. Kõigepealt poe ukse taga, siis iga leti ääres ja kassas. Ja kas inimesed vingusid? Nope! Kassapidaja oli kuningas ja õnnelikud olid need, kes mõnda kaubanduses töötavat inimest tundsid.
Hindadest ja säästmisest rääkides, siis ma ei saa aru, miks Maximat odavaks poeks peetakse. Käisin ühel päeval Selveris ja Maximas, täpselt samad tooted ja Maximas hindadele 1 või 2 eurot juurde keevitatud. Kõige rohkem olen vist siiski Prisma kontoga raha nö tagasi teeninud. Aga ma ostan sealt muid asju, kui toit ka. Näiteks jalanõusid olen ostnud, poistele sokke ja trussikuid, ja Vollile kraami. Ja vaadata seda summat, mida ma olen soodustusi kasutades säästnud... noh, selline summa võiks mul kusagil konto peal olla ja intressi teenida. Tegeleme sellega...
Vaheldusrikkus mulle meeldib. Seetõttu ongi just Selver ja Rimi mu lemmikud. Prismas on justkui ruumi palju, aga osta pole ikka midagi. Ja mulle ei meeldi tegelikult poes käia, kuigi vaadates satatistikat, siis teen ma seda vist iga päev. Minu ideaalses maailmas ma käiks korra nädalas poes, ostaks kõik vajaliku ära ja purgis. Aga kui ma ei saa oma asju, siis lähen ikka lönta-lönta (loe: vurra-vurra) teise poodi. Ja esmaspäev on ju loogiline päev poes käia. Kõigepealt on vaja kontorisse piima ja komme, siis on vaja lõunaks midagi, ning õhtul veel kodust külmikut täita, sest nädalavahetusel on näljaste rändtirtsude parv seal reidi korraldanud.
Igatahes, selline näeb minu ostlemiskultuur välja. Suurem osa mu teenistusest lähebki toidupoodi. Eks ma ostan majapidamistarbeid ja muud nänni ka sealt. Suure pere rõõmud.
Mu meelest on Prisma odavus ka müüt. Ma olen mitut asja võrrelnud ja hoopis Selveris on odavam :)
VastaKustutaEi vaidle vastu. Neil on ehk keskmine hind soodsam, aga allahindluseid nad väga ei tee. Nii võibki olla, et Selverist saab soodukaga soodsamalt, kui Prismast.
Kustuta