Autopede

Mulle tundub, et ma pole see nädal inimesi veel piisavalt suutnud välja vihastada, seega jätkakem.

Viisin Vilma remonti. Ma arvestasin juba autot ostes, et see summa, mis ma "kokku hoidsin" kulub mul remondile. Umbes-täpselt nii on läinud. Postituse kirjutamise hetkeks olen erinevatele remonttöödele kulutanud 1616 eurot. Mis tähendab, et umbes 1400 on veel reservis. Ootame-vaatame. 



Te tahate kindlasti teada, mis selle raha eest saab. (Ma ise tahan kolme aasta pärast mäletada, mida selle raha eest saab.) Selle raha eest saab diagnostika ja TMAP anduri vahetuse. kokku 72.- Siis sa said teada, et mootoripadi koliseb tugevalt, AdBlue pihusti on pekkis ja ilmselt on vaja ka NOx andurid vahetada. Vahepeal sa sõidad autoga kolm päeva ja siis sul läheb veel paar tulukest armatuurlaual helendama ja kui sa lähed AdBlue pihustit vahetama, siis nad lisavad sulle ka AdBlued ja vahetavad abiaku ära ning sa niutsatad ja maksad selle lõbu eest 353.- Kahe nädala pärast lähed mootoriväändepatja vahetama. Pärast mid nad teatavad, et kuna väändepadi oli nii katki, siis see lõhkus ka mootoripadja ära ja ka see tuleb vahetada. Selle ilusa uudise eest küsivad nad sult 149.- Paned aja kirja ning ootad kolm nädalat. Kolm nädalat saab täis ja paar päeva enne remonti annab auto teada, et tal oleks õli juurde vaja. Ohkad ja võtad arvesse, et ilmselt tuleb järgmine kuu täishooldus teha. Viid auto servisesse ja nad teavad su numbrimärki peast, sest sa käid seal tihedamini kui nad oma lapsi näevad. Maksad Nox andurite, mootoripadja ja õli eest 1042.- eurot ja ütled, et noh, kahe nädala pärast ma siis tulen uuesti, sest raudselt läheb vahepeal veel mingi lambike põlema.

See on kasutatud auto reaalsus. 


Ilmselt mitte iga kasutatud auto. Ja ilmselt saab ka neid asju teiste sõidukite peal soodsamalt vahetada. Ehk, ärge te jumala eest neid minu numbreid nüüd absoluutse tõena võtke. 

Tegelikult ma tulin hoopis teise asja peale siia kirjutama. Aga eksisin ära, sest mulle nii väga meeldib numbrite keel ja noh, ma arvasin ka, et on aus teile kirjutada, millised kulud on autot ostes ja miks teie peaks olema targemad ja minu vigadest õppima. 

Muidu ma soovin siin ära märkida, et ma ei leia, et konkreetselt selle auto ostmine minu jaoks viga oli. Ma tunnistan, et ma tegin autot ostes vigu. Aga ma olen valmis nende vigade eest maksma ja autot armastan ma jätkuvalt väga-väga. Ma ei suuda siiani uskuda, et ta on minu ja ta on nii neetult ilus, et mul on lausa valus vaadata. No ja ilu nõuab ohvr(iand)eid. Minu puhul siis eurod sobivad talle kenasti. Õnneks ta muud veel pole mult küsima hakanud. 


Seda, et ma selle ilu, ja olgem ausad, ikkagi ka mugavuse, eest olen valmis maksma, sellest ma kirjutama tulingi. Nimelt viisin ta siis kolme tee ristumispaika põlistammede alla ja jätsin ta sinna haldjate kätte haavade raviks, kui ma ise endale tagasihoidliku ruuna Boltist järele hõikasin. Tuli Toyota. Nagu, ma ei ütle midagi. Põhiliselt selle pärast, et ma olen juba kõik ära öelnud, mis mul selle automargi kohta öelda on. Toyota on toyota - aus ja igati oma raha väärt. Juht oli tore (loe: ei hakanud minuga vestlema) ja sõitis ka normaalselt, mitte nagu maniakk (loe: nagu mina tavaliselt). Autos oli mingi imelik lõhn mida oli püütud tugeva aroomiga maskeerida, aga igale oma. Kui ma tunni pärast sain sõnumi, et tulgu ma oma tibule laande järgi, siis kutsusin uue täku äpist. Mingil mulle arusaamatul põhjusel arvas Bolt, et tal on vaja mulle teada anda, et mul vedas ja mulle saadetakse tavalisest kenam auto. Ma muutusin elevile, sest mul on isegi Mersuga olnud õnn sõita. Ja saate siis aru, mis nad mulle saatsid? Škoda. Ja ei, mitte mingi Superb või muu uhkem mudel vaid mingi Kodiaq. Nagu, okei, maitsed on muidugi erinevad ja nii, aga kas see on kellegi meelest "kenam", kui ma ei tea, mingi tavaline Toyota või? Või oli see vihje, et juht on tavalisest kenam või mis asi see oli? Selles mõttes, et auto oli tavaline, keskmiselt puhas, lõhnas küll veidralt, aga ma olengi mingi lõhnafriik ja mind riivavad igasugused normist väljapoole aroomid. Üks asi mind küll sajaga häiris. Nimelt see, et auto mootor iga foori taga välja suri. Mu oma auto teeb ka seda nalja. See on mõeldud vist kütusekulu kokku hoiuks või mingiks selliseks asjaks, aga no linnas ja tipptunnil liikudes, kui sa kusagil ummikus sitsid... urrr. Oma autol ma lülitan selle funktsiooni välja ja hullult kibelesin Bolti juhti ka mikromanageerima, aga otsustasin, et see lühike 10minutiline sõit ei ole seda väärt, et teisel inimesel tuju rikkuda. Kui teda ei häiri, siis andku minna. Kuigi kenamaks see muidugi autot minu silmis ei muutnud. 

Siin ongi vahe, sõbrad. On asju mille eest ma pole valmis maksma ja vingun iga kulutatud sendi kallal ning samas on asju, mille eest ma nahkistmel rooli taga nutan ja maksan, aga raiun ikka edasi, et see on seda väärt ja ma ei kahetse oma otsust. 

Kommentaarid

  1. Jumala huvitav lugemine :). Ma olen autode koha pealt absoluutselt teine äärmus ehk mu jaoks tarbeese ja töötagu, muud ma ei soovi. Ehk mu esimene kriteerium autole on, et ta ei räägiks minuga, ei näitaks telekat, ei õpetaks parkima, ei vahetaks mu eest käiku, saaks "kuulmise järgi" diagnoosida, mis viga jne - olgem ausad, ega valikuid jääb järjest vähemaks.

    Mu praegune auto on 2011 VW Golf VI , minu käes seitsmendat aastat ja selle aja jooksul (sülitan kolm korda üle õla) praktiliselt remonti pole vajanud. Ütlen ka kohe, et kuna mul on nö "ihutöökoda" ehk elukaaslase vennal ja vennapojal on mh ka autoremondifirma, siis maksan ainult vajalike juppide eest, muus osas toimib teene teene vastu süsteem :). Kohe alguses vahetasin mingi temperatuurianduri, mis mootori soojenemist reguleerib (andur ise maksis vist a'la 20 eurot, aga vea leidmine võttis kauem), mõlemad esivedrud on läinud (tükihind koos vajalike tarvikutega max 50 eurot), eelmisel aastal vahetasin välja aku (seni oli tehaseaku peal veel, see oli mingi 100+ vist) ja summuti liitekohast ühe jupi (jälle paarkümmend eurot).

    Kõik muu on nende aastate jooksul olnud tavapärane jooksev kulu: klotsid, kettad, filtrid jms. Kuna mu läbisõit on üsna stabiilselt 10 000 aastas, siis hooldusvälba olen ühitanud kevadise rehvivahetusega ehk et sügisel talverehve pannes käin auto üle, vaatan, mis seisukorras klotsid-kettad jm on (kuna auto nagunii üles tõstetud ja "kodutöökoda", siis vahin seal alati ise näppupidi juures ka) ja kevadel koos rehvivahetusega siis põhjalikum hooldusring - õlid, filtrid, klotsid, kettad jm tarvilik.

    Sõnaga - mulle meeldib lihtsus :). Ma käin ülevaatusel ka sellises kohas, kus on elav järjekord, ise ajad auto kanalile, ise seisad auto kõrval (loodan, et sealsed ülevaatajad, kes kindlasti tugevalt 70 kanti mehed, pensionile ei plaani jääda, sest hästi põhjalikud vanad on - teevad lisaks ülevaatusele ka kiirdiagnostika ja joonistavad hiljem post-it'ile pildi kaasa, et kui järgmine kord töökotta lähed, lase see koht üle vaadata - mis pole üldse nende töö).

    Ja noh, kui suureks saan, ostan Subaru Outbacki :). Nt 50. juubeliks, milleni veel ainult neli aastat jäänud, hirmus :D

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Oh kui mõnus vastus! Nii põhjalik ja tore. Kuigi sinu vastusest ma ei loe küll välja, et auto sul ainult tarbeese oleks, tundub, et ikka päris südame külge kasvanud teine. Ma tahaks ka kohe oma eelmise auto kohta hakata võrdlusi tooma, sest eelmine oli just selline, kes ei rääkinud minuga, ei näidanud telekat ega parkinud mu eest ja vanus ka umbes sama, 2010 aasta mudel oli. Aga kuna mul pole seda luksust, et keegi tuttav või pereliige oskaks õli vahetada jms, siis vanal autol hakkas aina rohkem ja rohkem asju läbi kuluma, lisaks oli sellele konkreetsel mudelil ka käigukast kipakas ning unistus oli alati S90 saada. Ja ehk see kõlab natuke imelikult, aga mulle ka meeldib lihtsus. Sellest ka suur kiindumus Volvode vastu, kuna mulle tundub, et neil ei ole seal üleliigseid kellasid ja vilesid, mida tihti teistes autodes on ja mis minu meelest armatuuri kuidagi risustavad, mitte ei kaunista. Ei, muidugi on peika Mesru tore, kui ta kõik valgustuse sisse lülitab, aga ma ei tea, kas see on tingimata asi, millest ma enda auto puhul puudust tunnen. Aga uuem mudel teeb sõitmise küll lihtsamaks. Saan sõitu rohkem nautida :)

      Kustuta
    2. Mulle tegelikult ka Volvo autona meeldib, aga kuna mu eks omas kunagi üht harvaesinevat Volvo mudelit, mis oli rohkem teeninduses kui sõidus, suhtun sestsaati Volvodesse teatava eelarvamusega :D

      PS, mul on veel see luksus, et vajadusel vahetan ise nii ratast kui õli kui klotse-kettaid :D Ehk olen pubekast peale isaga garaažis näppupidi auto ja kapoti all olnud, sealt jäi miskit külge ja edaspidi ka oma autode peal praktiseerinud.

      PPS, kortermaja parklas autol ratast vahetada on eepiline kogemus :D. Eelmisel suvel oli juhus, kus oli vaja (muuseas, mu golfikesel on veel standardvarustuses varuratas ja rattavahetuskomplekt!) ja no ütleme nii, et kui ma talvel maja eest lund roogin, käivad mehed sirge seljaga mööda, aga kui samas kohas autol ratast vahetada, kogunevad poole auuli mehed kokku (õpetama), sest et kuidas nüüd naisterahvas....

      Kustuta
    3. Haha, jaa, õpetama on kõik mihklid, aga ise ei taha keegi oma valgeid käsi määrida. Mul eelmise autoga oli ka pikalt üks viga, mida keegi ei suutnud välja diagnoosida (ise olin ka rumal ja ei taibanud kohe margiesindusse minna kontrolli) ja siis kui ta aegajalt mul seda nalja tegi, et kohe ei startinud, siis tulid seletama, et mis autol nende meelest viga on. Ma lihtsalt naeratasin viisakalt ja ei saatnud neid kuhugi. 😀

      Ja sellest saan ma ka aru, et mingi margiga võib nii halb kogemus olla, et hoiad sellest iga hinna eest eemale. Mul esimesed autod olidki Sužukid ja no pigem vist sõidan ühistranspordiga. :D

      Kustuta

Postita kommentaar