Istmesoojendus

Ilmad lähevad aina jahedamaks ja kuigi ma kuuma ei talu, siis külma vihkan ma kirglikult. Niisiis hakkasin mõtlema, et kus mul autol see istmesoojendus võiks peale lülituda. Ühtegi nuppu ma ei näinud, mis sellele viitaks, vaatasin juhendist järgi, seal seletab küll, kus see peaks olema, aga minu autol lihtsalt ei ole. Otsustasin oma automehaanikule kirjutada, et tahaks nagu kasutada, aga ma ei leia, kas nad aitaks otsida, äkki on kusagilt programmist maha võetud ja tuleb lihtsalt sisse lülitata. 


Vastavad mulle, et aga kullapai, sinu autol polegi sellist asja. Saadab mulle kuvatõmmise kõikidest soojenduselisadest mida mul pole. 

No jah, auto on ju Prantsusmaalt ja seal vast ei ole eluoluline, et pepu kuum oleks. 

Jah, luban mu üle irvitada, olen küll ise loll, et ma ei tulnud selle peale, et kohe ostes sellist asja kontrollida. Ostsin ta mais ja siis oli juba soe ning ma ei osanud sellele mõelda. Lisaks, ma ei oska sellele mõelda, sest minu jaoks on istmesoojendus sisuliselt standardvarustus. Umbes nagu roolivõim. 

Mõned aastad tagasi üks peretuttav ostis uue Dacia ja sellele ei olnud roolivõimu. Sellest on nüüd mitu aastat möödas ja ma siiani ei suuda oma aju selle ümber mähkida, sest kuidas? Miks? Kas see lisa on tõesti nii suur kuluartikkel, et kui sul on maksimaalselt odavat autot vaja, siis see lendab lihtsalt valikutest välja? Sama mõtlen ma praegu istmesoojenduse peale. Kui kallis see ikka olla saab, et see välja jäetakse?

Aga olgu. Mul on siis nüüd mure. Õigemini mul on mõttekoht. 

Esiteks ma mõtlen, et kas mul on seda tingimata üldse vaja? Rõhk sõnal vaja. Sest jah, ma tahan seda, aga see pole sama asi. Kui ma mõtlen oma eelmise auto peale, siis sellel oli istmesoojendus, aga ma kasutasin seda ainult esimesed viis minutit, sest auto läks ka kõige käredama külmaga kiiresti soojaks ja siis ma lülitasin soojenduse välja. Teiseks avastasin, et kuigi sellel minu kaunitaril istmesoojendust pole, siis tal on eelsoojendus (minu teada on see lisana tunduvalt kallim kui istmesoojendus, aga las ta jääb), mis tähendab, et ma saan selle taimeriga seadistada nõnda, et auto on juba natuke soe enne kui ma kauni ahtri sinna sisse potsatan. Ehk jällegi, tundub, et vajadus istmesoojenduse järele on puhtalt mu peas kinni. 

Mõistagi jõudsin ma juba uurida ka võimalust see eraldi paigaldada, aga nüüd ongi see moment, et kas mul on vaja sellele tingimata raha kulutada. Muidugi võib lihtsalt ühe talve ära elada ja siis vaadata, et kuidas on ja kui väga ma sellest puudust tunnen ning siis lõplik otsus langetada.

Aga jah, ma olen siiani üdini šokeeritud sellest, et seda pole standardvarustuses sees. Lastele kogu aeg õpetan, et ära eelda mindagi, sest eeldus on kõigi pettumuste ema, aga näe, ise ka muudkui kukun sama orgi otsa.

Kommentaarid

  1. Tänapäeva autodel võiks tõesti eeldada, et on olemas istmesoojendus, püsikiirusehoidja, elektrilised aknad jne. Kui aga olla selline vaene rott, nagu mina, siis ei ole üldse ammune mälestus Golf 2 (1990.a väljalase), millel polnud roolivõimu, el. aknaid, istmesoojendust, püsikiirusehoidjat. Põhimõtteliselt nagu Moskvitš vms, mootoriga ja kabiiniga neljarattaline jalgratas. Pole vist veel kümmet aastat möödas, kui sellega sõitsin. Järgmine oli Peugeot Partner, millel istmesoojendus oli, aga ei töötanud, roolivõim oleks pidanud olema, aga see ei töötanud (ja ma ei saanud arugi, sest eelmine masin oli ju ilma). Nüüd on Seat, millel on püsikiirusehoidja! Istmesoojendus ei tööta millegipärast ikka... Aga kuna ma ei oska sellest suuremat puudust tunda, siis ei ole hakanud otsima, kui kallis see parandus oleks.

    VastaKustuta
  2. Talve-talveilmadeks - https://automaailm.ee/istmesoojendus-onroad-2-astet-12v-s103-02519 ja uuri ka seda, kas termostaadi avanemine on ka sätitud soojade maade moodil, mul kunagi oli teema Prantsusmaalt toodud autoga, mis talvel aeglaselt soojenes.

    VastaKustuta
  3. Pmst võib teha seda nalja, et külmimateks ilmadeks panna villane istmekate pepu alla (sul on nahkistmed, eksole? Need kipuvad külmad olema).

    VastaKustuta

Postita kommentaar