Rattateed

Delfist nägin pealkirja, et Pärnu maanteelt korjatakse rattatee ära, sest ohtlik. Järgmisel päeval avastasin, et ka Endla tänava rattatee oli ülevärvitud ja "ära kaotatud". Ma olen ausalt öeldes natuke segaduses. Kas tõesti juhtus ratturitega nii palju õnnetusi, et oli vaja need ära kaotada? Keda need teed tegelikult häirisid? Muidugi ma ei tea, võibolla ongi seal keegi alla aetud ja isegi üks hukkunu on rohkem, kui palju. Aga mul on natuke kahju. Minu meelest need rattateed ja ratturid tänavapildis muudavad liikluse paremaks, juhid tähelepanelikumaks ja hoolivamaks. Ma võin ka kiruda, et krt, raske on effing helkurit kasutada või pead sa oma tõukerattaga mulle külje alla ujuma, aga tahes tahtmata see võtab mul hoogu maha ja sunnib olema parem. Ma pigem olen parem, kui hoolimatum. 


Kui midagi maha võtta, siis bussirajad, need segavad palju rohkem. Eriti vihastab mind see, kui hommikul tööle sõites on bussirada suht hõre, aga mingil absurdsel põhjusel sõidab buss tuimalt autode vahel. Bussijuhid on nii neetult nahaalsed ka veel ja trügivad igale poole vahele ja kui sa ei taha lasta, siis annavad signaali. Nagu, tõmba normiks, mees! Sitsi oma bussirajal ja ära plärtsu siin! 

Kui ma juhiload omandasin, siis meile õpetati, et kui sa tead, kuhu sa sõidad, siis vali õige rada võimalikult vara välja ja ära siputa edasi tagasi radade vahel. Olen püüdnud seda reeglit siiani jälgida. Loomulikult on praktiline elu midagi muud ja kui sa tahad õigeks ajaks kuhugi jõuda ja mitte igas bussipeatuses bussi taga oodata, siis peab natuke radade vahel ka manööverdama. Aga linnas on liiga palju selliseid haigeid kohti, kus sa tead, et pead kohe paremale pöörama, aga parem rada on bussi rada. Kevadel oli näiteks seal samas Endla tänava viadukti all politseibuss nädal aega ja kui keegi tuli Kristiine poolt ja valis kohe selle neetud bussiraja ja ei pööranud Tehnika tänavale, siis politsei pidas nad kinni ja sundis Tehnika tänavale sõitma. Seal on, kes pole tallinlane ja ei tea, selline süsteem, et Kristiine poolt Kesklinna tuleb kolm rada. Parempoolne rada on bussirada. Aga see parempoolne keerab kohe pärast viadukti Tehnika tänavale. Kui sa tahad Kesklinna sõita, siis sa pead sõitma keskmisel või vasakpoolsel rajal ja pärast ristmikku valima esiteks parempoolse bussiraja ja siis veel parempoolse Uus-Ameerika tänava. Ühesõnaga, paras siblimine on seal hommikuti. Ja kui sa oled veel natuke arg ja ei julge hästi vahele trügida või ootad, et kõrval rada oleks tühi, siis see muudab liikluse ebasujuvaks, kui üks seal lihtsalt keset teed seisab ja suunatuld vilgutab. Jah, ma ütlen selle välja, sa pead olema natuke nahhaalne. 

Ja päris ausalt, ma pole siiani täit selgust saanud ka selles, et kas bussirajal sõitmine on liiklusseaduse rikkumine? Ma nüüd ei mäleta täpselt, kas minu juhilubade tegemise ajal olid meil juba bussirajad või mitte, aga ma ei mäleta, et sellest oleks juttu olnud. Kui keegi teab, siis jätke kommentaar. 

Kommentaarid

  1. Mina tegin tegin juhiloa 2000 a. Bussiradadest sel ajal räägiti, kuigi ei selles külas, kus elasin, ega maakonnakeskuses, kus eksam oli, neid ei olnud. Ja räägiti, et bussirajal mida siis tähistati tähega A, tohib sõita vaid buss või troll. Kui nüüd mõni aasta tagasi uuenenud Gonsiori tänavat pidi krsklinna sõitsin, olin täiesti segaduses, et sõideti ka bussirajal. Ja seal Endla tänaval olen alati samamoodi hädas, tahaks juba varem reastuda. Aga ma olen endiselt maakas ja Tallinnas iga päev ei sõida.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Olen Tallinnas igapäevaselt autoga liikunud alates 2018 suvest ja mul on samasugune segadus ikka veel, justnimelt teatud tänavatel, kus põhimõtteliselt polegi muud rada, kui bussirada. Mis on absurd. Ega autojuhid ei sõida ringi ju niisama meelelahutuseks, me peame ka kuhugi jõudma.

      Kustuta

Postita kommentaar