Noh, igaljuhul, nagu ma ükskord juba kirjutasin, siis ma olen väga osav asjade lõhkumises. Päriselt, äkki keegi oskab mõnd tööandjat soovitada, kes seda imevõimet vääriliselt hinnata oskaks? Viisin niisiis oma katkise teleka garantiiremonti ja järgmisel päeval juba helistatakse, et meil on hea ja halb uudis. Halb uudis on see, et telekat remontida ei kannata, aga hea uudis on, et mul on nüüd au endale uus välja valida.
Noh, mina kuulsin ainult kahte halba uudist. Mulle meeldivad asjad, mida ma olen juba koju toonud ja ma ei taha neid välja vahetada. Lollakalt lojaalne olen sellistes asjades. Ja ega see asjade valimine pole ka mingi lõbus üritus. Valid, võrdled, loed hinnanguid ja tagasisidet. Ausalt, kellel on aega selle jaoks? Jah, kord kümne aasta jooksul võib ju selle protsessi läbi teha, aga mitte iga kahe aasta tagant.
Ja oleks need tutvustused siis inimkeeli kirjutatud. Full HD, UHD, LED, OLED, USB, HDMI, LCD, ULTRA. Ma sain kirjeldustest ainult sõnadest "Jah", "Ei" ja "Must", aru. Ülejäänu oli hiina keel. Minu jaoks oli oluline hind, et ma väga palju juurde ei peaks maksma oma vana teleka väärtusele. Et suurus oleks umbes sama, kui vanal. Paar tolli sinna-tänna on veel okei, harjub ära, aga kui juba viie tolline suuruse vahe tekib, siis on halb. No ja loomulikult ei tohi Samsung olla. Ja peab olema SmartTV, sest Netflix, eks ole.
Leidsin sellise. Hind oli enam-vähem õige, suurus ka ja LG on mul üks juba kodus, äkki neil kahekesi lõbusam, ei kipu nii tihti hinge heitma. Vähemalt need reviewd, mida mina lugesin, olid suht positiivsed. Kui summa poleks olnud määrav, siis oleksin ilmselt hoopis Sony ostnud. See minu vana telekas, mis üle kümne aasta on vastu pidanud, see oli Sony. (Oli see eks, mis ta oli, aga seda ta mulle õpetas, et on asju, mille eest tasub maksta, sest kokkuvõttes tuleb nii odavam.) Aga noh, hetkel on mul olulisemaid väljaminekuid tulemas ja ega need Sonyd kuhugi ei kao, küll ma ta ükskord saan, kui vajadus peaks tekkima.
Ega sellega asi siis ei lõppenud. Vaja ju kindlaks teha, kas toda on ka poes olemas. Helistasin kauplusesse ja need tahavad mulle kohe seda teist pakkuda. Odavamat. Suurus sama, firma sama, aga mitte UHD vaid Full HD. Heh, ega ma mingi eilane pole. Resolutsioon on sellel ju kolm korda nõrgem. Mul poisid löövad maha kui ma sellise kiviaegsega koju lähen.
Tellime siis kusagilt seitsme maa ja mere tagant mulle minu väljavalitu. Ooteaeg nädal aega. Nojah, pool elu, eks ole. Loodetavasti ta siis seda pikka ooteaega väärt on.
Kui suurt pilti vaadata, siis läks isegi hästi. Kaks nädalat enne garantii lõppu ütles üles. Muidu oleks ikka ilge litakas rahakoti pihta olnud. Sõbranna muidugi hakkas kohe suurfirmade vandenõust jutustama, et nad nii oma garantiiaegasid planeerivadki, et need kohe pärast kella kukkumist üles ütleksid. Nojah, võibolla. Aga ega meie majapidamises on sellised asjad ka kõva koormuse all. Üks inimene vaatab ikka palju vähem telekat, kui viis. Peaks mõne tööstusliku teleka sebima kusagilt. Nii nagu pesumasina ja tolmuimeja. Pole ju ka aus niimoodi korporatsioonide seljas aastaid garantiikirjadega ratsutada ja tasuta nänni lunida. Õigem oleks endal iga paari aasta tagant vidinaid uuendada. Sest olgem ausad, tehnika areneb ikka nii kiiresti, et kaks aastat on võrdväärne möödunud sajandi 50 aastaga. Mida nad ütlevadki, et praegu on meil kõigil nutitelefonides rohkem tehnilisi arendusi, kui esimesel kosmosesüstikul? Aukartustäratav on see väike putukas nimega Homo Sapiens.
*Ekraanitõmmised kaupluse Klick kodulehelt.
Noh, mina kuulsin ainult kahte halba uudist. Mulle meeldivad asjad, mida ma olen juba koju toonud ja ma ei taha neid välja vahetada. Lollakalt lojaalne olen sellistes asjades. Ja ega see asjade valimine pole ka mingi lõbus üritus. Valid, võrdled, loed hinnanguid ja tagasisidet. Ausalt, kellel on aega selle jaoks? Jah, kord kümne aasta jooksul võib ju selle protsessi läbi teha, aga mitte iga kahe aasta tagant.
Ja oleks need tutvustused siis inimkeeli kirjutatud. Full HD, UHD, LED, OLED, USB, HDMI, LCD, ULTRA. Ma sain kirjeldustest ainult sõnadest "Jah", "Ei" ja "Must", aru. Ülejäänu oli hiina keel. Minu jaoks oli oluline hind, et ma väga palju juurde ei peaks maksma oma vana teleka väärtusele. Et suurus oleks umbes sama, kui vanal. Paar tolli sinna-tänna on veel okei, harjub ära, aga kui juba viie tolline suuruse vahe tekib, siis on halb. No ja loomulikult ei tohi Samsung olla. Ja peab olema SmartTV, sest Netflix, eks ole.
Leidsin sellise. Hind oli enam-vähem õige, suurus ka ja LG on mul üks juba kodus, äkki neil kahekesi lõbusam, ei kipu nii tihti hinge heitma. Vähemalt need reviewd, mida mina lugesin, olid suht positiivsed. Kui summa poleks olnud määrav, siis oleksin ilmselt hoopis Sony ostnud. See minu vana telekas, mis üle kümne aasta on vastu pidanud, see oli Sony. (Oli see eks, mis ta oli, aga seda ta mulle õpetas, et on asju, mille eest tasub maksta, sest kokkuvõttes tuleb nii odavam.) Aga noh, hetkel on mul olulisemaid väljaminekuid tulemas ja ega need Sonyd kuhugi ei kao, küll ma ta ükskord saan, kui vajadus peaks tekkima.
Ega sellega asi siis ei lõppenud. Vaja ju kindlaks teha, kas toda on ka poes olemas. Helistasin kauplusesse ja need tahavad mulle kohe seda teist pakkuda. Odavamat. Suurus sama, firma sama, aga mitte UHD vaid Full HD. Heh, ega ma mingi eilane pole. Resolutsioon on sellel ju kolm korda nõrgem. Mul poisid löövad maha kui ma sellise kiviaegsega koju lähen.
Tellime siis kusagilt seitsme maa ja mere tagant mulle minu väljavalitu. Ooteaeg nädal aega. Nojah, pool elu, eks ole. Loodetavasti ta siis seda pikka ooteaega väärt on.
Kui suurt pilti vaadata, siis läks isegi hästi. Kaks nädalat enne garantii lõppu ütles üles. Muidu oleks ikka ilge litakas rahakoti pihta olnud. Sõbranna muidugi hakkas kohe suurfirmade vandenõust jutustama, et nad nii oma garantiiaegasid planeerivadki, et need kohe pärast kella kukkumist üles ütleksid. Nojah, võibolla. Aga ega meie majapidamises on sellised asjad ka kõva koormuse all. Üks inimene vaatab ikka palju vähem telekat, kui viis. Peaks mõne tööstusliku teleka sebima kusagilt. Nii nagu pesumasina ja tolmuimeja. Pole ju ka aus niimoodi korporatsioonide seljas aastaid garantiikirjadega ratsutada ja tasuta nänni lunida. Õigem oleks endal iga paari aasta tagant vidinaid uuendada. Sest olgem ausad, tehnika areneb ikka nii kiiresti, et kaks aastat on võrdväärne möödunud sajandi 50 aastaga. Mida nad ütlevadki, et praegu on meil kõigil nutitelefonides rohkem tehnilisi arendusi, kui esimesel kosmosesüstikul? Aukartustäratav on see väike putukas nimega Homo Sapiens.
*Ekraanitõmmised kaupluse Klick kodulehelt.
Kommentaarid
Postita kommentaar