"Sõprade" kaitseks

Mina, nagu mitmed mu sõbrad ja tuttavad, vaatan praegu hästi kiiresti-kiiresti Netflixist "Sõprasid". Kõik juba teate, et peagi seda enam sellisel kujul vaadata ei saa. Ja piinlik tunnistada ka, aga ma polegi seda seriaali kunagi niiviisi algusest lõpuni vaadanud ja eriti esimestel hooaegadel on episoode, mida ma raudselt pole iial näinud. Igatahes, see on fantast seriaal! Ma naeran valju häälega, nii hea on!


No ja siis loen Delfist artiklit "5 põhjust, miks "Sõbrad" on ülehinnatud ja väga problemaatiline seriaal". Te võite ka muidugi lugeda ja vihastada, aga kokkuvõtvalt on kolm põhjust viiest see, et seriaal on liiga valge. Noh, et kõik sõbrad on valgenahalised ja see on diskrimineeriv. Lisaks on põhjus, et selles on liiga palju homonalju ja viimaseks põhjuseks on toodud rikaste eluviisi propageerimine, kuna korteri üür milles Monica ja Rachel elavad, oli tol ajal 4500 dollarit kuus ja tegelikult nad seda endale lubada ei saaks. Ühesõnaga, täielik rämps artikkel ega vääri teie väärtuslikku aega, lugege parem minu blogi 😁

No räägime siis sellest. Esiteks, minul isiklikult on sellest poliitkorrektsusest täielik kopp ees juba. Igal pool peab olema rassiline, etniline, seksuaalne, ealine jamisiganesveel võrdsus. Okse!!!! Päriselt! Mul pole mingit eelarvamust teisest rassist või kultuuriruumist pärit inimeste suhtes. Või noh, mitte rohkem, kui keskmisel inimesel (ma nimelt ei pannud siia "eestlasel", need on parajad natsionalistid mu meelest). Aga minu tutvusringkond koosneb siiski 99% ulatuses valgenahalistest heteroseksuaalidest. Ja teate mis, mul pole isegi piinlik sellepärast. Fakt on see, me valimegi endale sõpru nende hulgast, kellega meil on rohkem ühist. On pigem ebatavaline, kui kuus inimest, kes kõik erineva haridustasemega, sissetulekuga, nahavärviga, päritoluga, hobidega, ellusuhtumistega, väärtustega saavad väga hästi läbi ja veedavad kogu vaba aja ninapidi koos. Ma pole kunagi isegi mõelnud, et keegi "Sõprade" kuuikust (originaalis kirjutasin kuusikud 😤) peaks olema midagi muud kui valgenahaline. Pigem, kui oleks, siis mind häiriks, sest see näiks sunnitud.

Rääkides järgmisest etteheitest "Sõpradele" LGBTQ naljadest, siis…. noh taaskord, ütleme nii, et keskmine inimene ongi üsna homofoobne. Meeldib see meile või mitte. Jah, loomulikult olme me kõik "hästi kasvatatud" ja "viisakad" inimesed, aga siiski… see teema on võõristust tekitav. Ja kui me just mõnel ettevõtte üritusel pintsakus või pliiatsseelikus ei osale, siis me valjusti ei naera homonaljade peale, sõpradega veiniklaasi taga on ilmselt pilt veidi teine. Sorry, aga nii on. Ja seda tunnistan mina, kes ma oma lastel keelan p*denalju teha.

Ja siis veel raha. See vist on üldse läbiv etteheide seriaalide puhul. Ja mumst üsna naeruväärne. Eks telekas näidataksegi elu ilusmana kui see päriselt on. Ega see mingi "Rannamaja" pole!

Kui tõsiselt rääkida, siis pigem häirivad mind selle seriaali juures hoopis järgmised asjad. Esiteks: kuidas neil nii palju vaba aega on, et pidevalt koos hängida üldse? Teiseks: kuivõrd reaalne on, et nad pidevalt sellest kohvikus tšillivad? Kolmandaks: keegi neist uksi ka üldse lukustab või? Nagu New Yorgis uksed pidevalt lahti? Neljandaks: miks nad Pheebega sõbrad on? Ta on ju täisveidrik! Viiendat mul veel pole, aga eks leian, alles neljas hooaeg pooleli.

Kommentaarid

  1. Kirjutan alla!
    Ma põhimõtteliselt boikoteerin ettevõtteid, kelle reklaamidel siin Eestimaa peal figureerivad meelevaldselt näiteks neegrid ja asiaadid ja torkab kaugele silma, et on püütud võimalikult poliitkorrektne reklaam teha. Ei, aitäh! Mina olen siis kaotatud klient.

    P.S. Ja üldse mitte paha pärast, aga ma ei saa ütlemata jätta, et mu tuju tegi nii rõõmsaks see Sinu "kuusik" vs kuuik, sest ma kohe kujutasin ette, kuidas armas J. on arvuti ees emotsionaalselt sedavõrd ülesköetud, et ei kontrolli enam oma sõrmi :) Aga ma olen nõus, see on ka teema, mis väärib väljaelamist, sest valged heterod on tugevalt ahistatud seisundis viimasel ajal.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Oi, ega ma õigekirja märkuste pärast ei pahanda, vastupidi väga oodatud :) Ma siis just solvusin, kui avastasin, et olin segi ajanud "vertikaali" ja "horisontaali" ja keegi ei pööranud mu tähelepanu sellele :D
      Olin postitust kirjutades üsna ülesköetud, aga seda "kuusikut" vist poleks isegi rahulikuna õigesti osanud kirjutada. Selline tüüpiline Perekooli klassika"kuus kuuske" :)))
      Nii et mina igatahes tänan :)

      Kustuta
  2. "Sõbrad" on lahe. Mul oli sel kevadsuvel periood, mil vaatasin seda Youtube'ist pea iga päev. Ühtaegu naljakas ja nostalgialaks. (Pistab pea kivi alt välja): Miks seda varsti enam sellisel kujul vaadata ei peaks saama?
    See iga päev samas kohvikus istumise teema paistab 90ndate USA sitcomidele läbivalt omane. Mäletan veel vähemalt üht tolle aja sarja, kus kogu tegevus toimus ühes pubis, kuhu pässid peale tööd alati kokku kogunesid.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kuna ma vaatan filme ja seriaale peaasjalikult Netflixist, siis sealt enam ei näe. https://www.buzzfeednews.com/article/michaelblackmon/friends-no-longer-on-netflix. Youtube'is ilmselt ikka jääb, sellele ma ei mõelnudki :)
      No jah, kui nii mõelda, siis ka "Kuidas ma kohtasin teie ema" toimumispaik on enamasti pubi.

      Kustuta
  3. "Sôbrad" on kôige lemmikum üldse ja naljad ei muutu kunagi tüütuks, isegi kui olen mônda osa juba 20 korda näinud. Inglismaal ikka kogu aeg mingid kanalid näitavad neid, nii et alati kui tahad end kôigest välja lülitada on midagi vaadata :) See poliitiline ja sooline korrektsus on ka huvitav asi - Inglismaal tuleb see üsna loomulikult kuna lapsed kasvavad selle sees üles ja enamuste suhtumine on et "whatever, if it makes you happy" aga kui sunni viisiliselt muudetakse midagi korrektseks siis on üsna tüütu.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. No mina ei suuda just selle nö poliitkorrektsuse tõttu "Grey Anatoomiat" vaadata, mõjub võltsilt.

      Kustuta
    2. Ei ole kunagi vaadanud. Aga vaata "Little Britain" - see saadab igasuguse poliitkorrektsuse ja tolerantsuse aia taha :) Muidugi kui sa kannatad sellelaadset huumorit vaadata :)

      Kustuta

Postita kommentaar