Loeng

Eelmisel nädalal oli koolis lastevanemate koosolek. Kuhu ma muidugi mõista kohale ei läinud, sest seda trikki on minuga tehtud selles elus piisavalt ja ma tean küll kui mõttetu see on. Eile õhtul saatis klassijuhataja koosoleku protokolli. Lastele pakutakse kooliväliseks tegevuseks kahte võimalust - ekskursioon või loeng suitsetamise, narkootikumide ja seksuaalelu ohtudest. 


Ma nüüd ei tea, kas ma olen lõplikult peast soojaks keeranud vanas eas, on asi minu teismelises armukeses, või mis, aga kas päriselt, ma küsin siiralt kas PÄRISELT on kusagil need 15-16aastased, kes tahaksid kuulda LOENGUT selle kohta, kui paha on seks, narkots ja tubakas? Ja kas PÄRISELT lapsevanemad arvavad, et see on VAJALIK ning lastele HUVITAV? Sest ma eeldan, et teiste laste vanemad on ju umbes samas vanuseklassis, kui mina. Võimalik, et ma olen isegi üks vanimatest lastevanematest, sest ma sain Kärbse üsna kõrges eas (27aastaselt). 

Sest vaadake, kui keegi pakuks mulle, et tule kuulama loengut selle kohta, kui paha on suitsetamine, narkootikumid ja seks, siis mitte üks osa sellest ei kõla minu jaoks kutsuvalt. Ja no ausalt, kuigi ma olen tuntud naiivitar, siis nii loll ei olnud ma isegi 15aastaselt, et arvata, et selline loeng mulle midagi uut ja huvitavat pakuks. Ainuke tore loeng, kus me klassiga käisime oli see, kus saime proovida kondoomi banaani otsa panemist. Tasuta kondoome jagati seal ka. Ja ei mingit "seks on paha" juttu ma ei mäleta. Ja no seda, et narkootikumid ja suitsetamine on ohtlikud, seda teadsid mu lapsed juba lasteaias. Arvate, et see kedagi neist takistas mahvi tõmbamast? Arvate siiralt, et inimesed, kes suitsetavad ja narkootikume teevad ei ole ohtudest teadlikud? Või et need, kes saavad suguhaiguse või jäävad rasedaks said sellest võimalusest alles tagantjärele teada? 

Krahv von Kolmas küsis siin üks päev, et kas ta võiks suitsetama hakata. Noh, ta on nüüd 18 täis ja võiks ju uue hobiga tegelema hakata. Kuna mulle suitsuhais ei meeldi, siis ma uurisin, et ehk on ta hoopis veipimisest või mokatubakast huvitatud. Aga selle vestluse lõpuks sain ma aru, et ta oli hoopis sellest huvitatud, et mind ärritada. Ta ilmselt lootis, et ma lähen närvi ja hakkan ka loengut pidama selle kohta, kui kahjulik see kõik on. Paraku pole see mu esimene laps, kes saab laksu sellest, et ma närvi lähen. Alles mõned kuud tagasi teatas üks, et tema tahaks moslemiks hakata. Nagu te aru saate, siis erinevate asjadega katsetamine on meie peres suht normaalne nähtus. Kes teeb suitsu, kes katsetab steroide, kes palvetab Meka poole...

Lapsevanematele kirjutasin ka. Olingi see jube lapsevanem, kes pani "reply all" ja kirjutas, et teete nalja või? Lapsed tahaks midagi toredat teha, mitte kuulata igavat loengut sellest kuidas suits ja seks on paha-paha. Lisasin, et ma ise ka ei tahaks seda kuulata ja mul on veel liiga hästi meeles see, kui piinlik ja tobe oli oma kooli ajal seda jura kuulata. Kas inimesed lähevad peast soodaks, kui nad lapsed saavad ja unustavad ära, mis tunne on ise teismeline olla? Seda viimast lauset ma ei kirjutanud. Aga samahästi oleks võinud. 

Ja päris ausalt, need vanemad, kes kohe kaht kätt kokku lüües vastasid, et nemad oleksid sellest loengust lastele väga huvitatud, on mul vankumatu arvamus aegade lõpuni välja kujunenud. Nimelt olen ma veendunud selles, et need vanemad on hullemat sorti kuivikud, kes oma lastega ise ei julge seksist rääkida ja kes salaja suitsu teevad ning kelle käekotist lapsed suitse pätsavad, ja kes nüüd kujutavad ette, et keegi raseerimata kaenlaaluste ja pesemata juustega mutikene tuleb ja räägib midagi revolutsioonilist, mis nende võsukesed samasugusteks kuivikuteks hirmutab. Sest see töötas ju nende puhul nii hästi. Tegelikult ma arvan, et keegi võiks hoopis sellest lastele rääkida, kui effing mõnus on seks ja et see läheb alles kolmekümnendates päriselt heaks ning lisaks veel igasugustest meeldivatest kõrvalmõjudest, mida suitsetamine ja erinevad looduslikud mõnuained kaasa toovad. Vot seda loengut ma küll kuulaks ja võtaks lapsed ühes.

Kommentaarid

  1. Lastevanemate koosolekud on blogijatele ju suisa õnnistuseks - sealt ikka teemasid tuleb! :) Ma küll ei usu, et sa üks vanematest lapsevanematest oleks seal klassis, ma sain oma 14-aastase samuti 27-selt ja ma olen pigem nooremate hulgas (või mulle lihtsalt tundub nii? hmmm?). Aga teemast - mul see 14-aastane just rääkis, kuidas nad pidid koolis sotsiaalreklaami plakati tegema ja tema tegi pildi kanepilehtedest ja pealuust ja ma siiralt imestasin, et päriselt või? Mingi "drugs are bad"- tüüp oled või? Kas sa tõesti usud, et selline plakat mõjutaks kedagi? Ega ta ka midagi mõistlikku ei kostnud selle peale, ehk laps ongi nii naiivne, et usub veel sellisesse "ennetustegevusse", mina enam küll mitte. Ilmselt olen väga halb lapsevanem.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kuna mu lapsed on samas koolis alates 2011 käinud, siis ma tean juba peast, mis teemad seal on ja kuidas stsenaarium kulgeb. Mõned korrad oli huvitav ning just blogisse kirjutamise eesmärgil sai erinevaid inimvaatlusi korraldada, aga see ei muutu aastate jooksul kuigivõrra.
      Me kodus rääkisime ka sellest ja ütlesin pojale, et räägiks hoopis sellest, palju kasu on näiteks suitsetamisest, leiad sõpru ja saad väljas värske õhu käes käia. 😀

      Kustuta

Postita kommentaar