Kuulge, mis toimub?

Ma olen juba ammu tahtnud teilt küsida, et kuulge, mis toimub? Maailmas on midagi nagu lahti ja ma ei saa aru, millest see tuleneb ja kas see nüüd ongi uus normaalsus või läheb see ühel hetkel üle. 


Paar kuud tagasi sai mu soodne telefonipakett otsa ja operaatorilt tuli kiri, et seoses sellega tõuseb teenuse hind. Minu meelest oli see suht nahaalne, kuna selle perioodi ajal, mil mul oleks pidanud soodne pakett olema, tõstsid nad lausa kaks korda hinda. Tegin siis nii, et saatsin kahele konkurendile kirja, milles seletasin, et oleks vaja kodust internetti kiirusega see ja see ja telefonipaketti kolmele numbrile. Kahest vastas üks... kolm nädalat hiljem. Olin juba põhimõtteliselt leppinud, et keegi mind endale kliendiks ei soovi. Tegid pakkumise, mis oli nibin-nabin parem, kui mu olemasolev pakett. Ütlesin, et fakit ja saatke mulle teele need SIMid ja kaabeldusmees. Kuni SIMid tulid ja kaks päeva hiljem pidi ka kaabeldaja tulema, ärkas mu enda operaator ja sim-sala-bim, tegi mulle nibin-nabin parema pakkumise kui konkurent. Lasin tal ema haua peal vanduda, et nad kahe kuu pärast jälle mu paketi hinda ei tõsta ja ütlesin, et davai, jään siis teiega. Püüdsin konkurendile helistada ja teada anda, et ärge kaabeldajat saatke, aga telefoni teel ei saanud ma neid kätte ning veebilehel oli ainul robot Annika, kes mu sõnumi vastu võttis aga kas ta selle ka edastas, seda ma ei tea, sest kokkulepitud ajal oli kaabeldaja ukse taga ja ma tundsin ennast viimase sitapeana, et ma inimest edasi-tagasi jooksutan, aga no päriselt, mida ma veel oleks teha saanud? Esindusse kohale pidanud minema, ootama pool tundi teenindus järjekorras lihtsalt selleks, et öelda, et ma ei taha, et nad tulevad? 

Ütleme nii, et nii halba teenindust ei ole ma veel kunagi ühegi teleoperaatori poolt saanud. Kas neil on kliente liiga palju, et ei viitsita tegeleda?

Mõni nädal tagasi oli pühapäeva õhtul telefoniga probleem. Ei saanud välja helistada ja kõnesid vastu võtta. Ma olin juba veendunud, et minu uus iPhone on mere ääres filmimisest saba teinud, kuni poeg, naeris, et võta rahulikult, need ongi Telia probleemid, neil võrgus häkker sees, aga ära sa kellelegi räägi. Ma polegi rääkinud, kirjutan ainult siin oma salablogis, mida keegi ei loe. Telia saatis sõnumi ka... 24 tundi pärast intsidenti, et ups, meil jah, oli siin tilluke probleem ja vabandame. Mida sa nüüd vabandad? Saatnud siis, kui probleem tekkis inimestele teade või vähemalt sel hetkel, kui teil see asi lahenes, mitte nii, et me lootsime, et kõik meie tuhanded kliendid ei saa haisu ninna. 

Aga need on ainult minu, väikse inimese väiksed probleemid. Lisaks sellele on mul ju hoole all ka circa sada klienti, kes ka enamuses teleteenuseid vajavad ja seetõttu minu poole pöörduvad, kui neil on vaja endale teenusepakkuja valida ja nendega liituda. Eile helistas klient ja küsis, et kas Elisa ka meie hoones teenust pakub. Pakub. Oi, aga nad ütlesid, et ei ole... Päris kindlasti on, sest neil on nende kleepsud mööda maja laiali. Klient pöördus siis hoopis Telia poole. Telia tuli täna kohale. Ja ma vaatasin seda kaabeldajat ikka väga altkulmu, sest vend nägi oma kolme kilekotiga kahtlaselt selle parmu moodi välja, kellele me alles möödunud nädal politsei pidime kutsuma, sest ta magas nohinal meie tuulekojas. Igatahes, vaatas vend seda agregaati serveri ruumis ja laiutas käsi, et tema pole elades sellist riistapuud näinud. Ma imestasin vastu, et mida sa räägid mees, sest mul kogu aeg jooksevad Telia poisid sisse-välja ja siiani pole kellelgi veel kukalt kratsima võtnud. Mees sai veel vihaseks mu peale ja tõstis häält, et kas ma ise ei taha siis seda ühendust ära teha, kui ma nii tark olen ja üldse on klient vale teenuse tellinud ja tema tegeleb ainult eraklientide, mitte äriklientidega. Tuiskas must mööda ja loomulikult eksis ära ja hakkas ringiratast keerutama, sest ei saanud enam hästi aru, millisest uksest ta tuli ja kuhu minema peab. 

Tulin ma kontorisse ja hakkasin seda postitust kirjutama, sest päriselt ka, mis toimub? Kunagi olid Telia ja Elisa esmaklassilised teenusepakkujad, klienditeenindus oli viimase peal, kiire ja tõhus, kaablimehed kenad noored kutid, kes nalja viskasid ja oma töös ilmselgelt head olid. Nüüd tuleb mingi Maxima poe tagant kasimata kilekotimees ja kukub veel räuskama ka mu peale asja eest teist taga. 

Kommentaarid

  1. Aitäh, et enda kogemust jagasid! Olen Sinu blogi püsilugeja, aga kommentaari ajendas kirjutama asjaolu, et töötan ühe nimetatud teenusepakkuja juures. Teeninduse kvaliteet on meile väga oluline, oleksin seega väga tänulik kui mulle enda täisnime ja kontaktnumbri saadaksid, et saaksime Sinuga ühendust võtta. Minu meiliaadressi leiad profiilist.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kasutaks juhust ja küsiks spetsialistilt: kui me juba EL-is oleme, kas ma pean üldse nn kohalikku teenusepakkujat kasutama; mis on ebamugavus/takistus Vodafone (Saksa) kliendiks hakkamisel?

      Kustuta
    2. Kas Sa pead silmas mobiiliteenust? Lühidalt: see oleks Sulle kallis.Telkomaailm eeldab hästi suuri investeeringuid - igal telkol on välja ehitatud oma võrk. Võrgu välja ehitamisest ei piisa - seda tuleb ka hooldada, arendada, jne. Kui kasutad Itaalias oma Saksa telefoni, lülitatakse sind kohaliku operaatori võrku, mille eest (ilmselt) sinu operaator kohalikule väikest raha maksab. Ja selle omakorda Sinult (tõenäoliselt kasumiga) sisse kasseerib.

      Kustuta
    3. Mõtlesin selle peale ja arvan, et las ta jääb. Ma jagasin oma kogemust ja uurisin, kas teised on ka märganud, aga kuna keegi teine pole sõna võtnud, siis on väga võimalik, et ma ise sain asjast valesti aru. Ma ei taha kellelegi probleeme tekitada ja see, et keegi oli minu suhtes ehk ebaprofessionaalne ei tähenda, et ta on halb töötaja, võibolla oli lihtsalt kehv päev või muud mõtted peas. Tänan pakkumast, aga ma pigem jätan selle teema nii nagu on. 🙂

      Kustuta

Postita kommentaar