"Eleanor"

"Eleanor"
Mae Lender
Kirjastus Tammerraamat, 2011
232 lk
Goodreads punktid: 3,43
Minu punktid: 4




Ma ei oska selle raamatu kohta mitte midagi öelda. Ausalt. Lugege parem ise.

Esiteks, millest ma peaksin alustama? Luhtunud abielu? Naise labiilne närvisüsteem, milles ta on õppinud süüdistama abikaasat? Kas inimese psüühikahäired on tingitud päritolust või keskkonnast? Et kas häire oleks ilmnenud ka teistsuguses keskkonnas, või muidu oleks tegemist olnud igati vinks-vonks indiviidiga, aga tingimused milles ta aastaid oli, viisid ta seevaldisse? Ja üldse, kui inimesel on nii halb, nagu ta väidab, siis miks ta nii kaua kannatas ja juba varem ei lahkunud? Kes selles süüdi on? Kes vastutab? Millal saab toredast inimesest psühhopaat? Ja kas ta oleks muutunud ka mõne teise naisega, või ainult selle ühe konkreetsega? Ja üldse, mis õel nali see on, et ühe tegelase nimeks on valitud Kati? Igal teisel lehel pean tõtt vaatama oma endise elu mõru jäänukiga? Ma ei saa aru, milleks on üldse vaja kirjutada selliseid raamatuid, mis mind endast välja viivad ja puudutavad nii mitmel tasandil? Mis autoril ometi viga oli? Kust tulevad sellised, ah?

Nagu, ma olen ju tema teisi raamatuid ka lugenud ja need on mulle meeldinud. See üks Hiiumaa raamat oli kohe päris hea. Ja nüüd siis nii! Ma tunnen, et mind on petetud! Haledalt lohku püütud! Ma soovisin ju ainult midagi kerget, helget ja mõnusat. Aga mis ma sain? Terve hunniku ebamugavaid meenutusi kunagisest elust, mida ma mäletada ei taha! Milleks? Millega ma selle olin ära teeninud? Ah?

Oleks ta siis oma lugejaile vähemalt sellevõrragi vastu tulnud ja igavalt kirjutanud, või ebaloogiliselt. Aga ei! Saate aru jah, nagu kiusu pärast, ise suurest õelusest pihku itsitades, kirjutab nii, et nurka ka ei saa visata. Masendav!

Ja ma veel arvasin, et ma tunnen inimest! Brrr!

Panin Goodreadsi 2 tärni. Lausa kaks korda panin, kohe suure vihaga!


Palun võtke arvesse alltoodud kommentaari:




Kommentaarid

  1. :))) Sa oled mu heietused ikka päris tõsiselt ette võtnud :P Aga saan aru, et ring on peal ja nüüd peaksin midagi juurde kirjutama :)

    Oleksin pidanud Sind hoiatama vist jah, et see ei ole kerge ja lõbus lugemine. Noore inimesena vaatasin kõrvalt neid staažikaid abielupaare ja juurdlesin nii mitmetegi käitumismustrite üle. Miks nad teevad just selliseid valikuid nagu nad teevad oma olukorras. Veidral kombel on see 26aastase noore ja rohelise inimese kirjapandu enim puudutanudki just küpseid naisi, elu näinud ja kogenud naisi. Nüüd, mil ise olen juba "elu näinud ja kogenud" ilmselt enam nii ei suudakski kirjutada :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Jaa, palun veel! Väga meeldiv oli Sinu seda külge ka näha. Sellist tõsist ja sügavat. Ega ma kunagi selle olemasolus ei kahelnud tegelikult, aga arvasin, et Sa hoiad seda salajas. Tõesti ootamatult hea oli ☺️, rabas mul vaiba jalge alt. Ja nüüd kuuldes, et olid veel nii noor seda kõike kirjutades, vau! müts maha! Ja mõtle, et kui poleks Hiiumaad ja Soonleppa, ega blobimaailma, siis kui hõlpsalt oleks võinud minna et Sinusugune pärl olekski mu eest kirjandusmere põhja varjule jäänud! Ikka hämmastav on see meie eluke ☺️.
      P. S. Nr2 hakkas "Hiiumaad" lugema, oluline müügiargument oli see, et autor on see naine, kelle keeksi me ära sõime 😂. Ootan juba tema tagasisidet ka.

      Kustuta
    2. Nii palju kauneid sõnu, panen kõik tallele ja hakkan tusatujuhetkedel end ravima nendega:)
      Ma loodan, et see lektüür mu renomeed Nr 2 silmis väga ei madalda, oleksin eelistanud jääda selleks va kentsakaks keramaja keeksitädiks :))) Loodetavasti saite ikka 2in1 variandi, et tal on koolis see ka kohustusliku kirjanduse nimekirjas? Ma ei tea küll, mitmendas klassis ta Sul on praegu, aga mingis klassis vist on Minu-sarja raamat ka vaja lugeda.

      Kustuta
    3. Just, kohustusliku kirjanduse raames loebki. 9. klass. Ainuke kommentaar, mis praeguseks tulnud on see, et pikk. Tee siis igaks juhuks teine osa lühem 😄.

      Kustuta
    4. Piiiikkk?! Kas ta ikka teab, et Minu-sarja raamatud on üldse ühed pisemad-lühemad-napimad ja sellestki on osa pildipoognal :) On ikka armas noormees :) Ütle talle, et kui veel kurdab, siis saadan talle Anniko "Rusikad" lugeda (830 lk, pilte pole, kirjafont võrdlemisi väike) ja kui pikad heietused seal veel on :) Arstid peaksid seda unerohuna välja kirjutama :)

      Kustuta
    5. Ütlen edasi :D, eks neil see lugemine ongi raske, nad ei viitsi subtiitreidki lugeda, sellepärast õppisid inglise keele ära :D

      Kustuta

Postita kommentaar