Lojaalsusest

Teisipäeval selgus, et digiboksi pult on õhtal. Tegelikult oli üldse ime, et ta nii kaua vastu pidas, sest kõik see sisu seal liikus hirmsa kolinaga juba mitu kuud edasi-tagasi. Puldid lähevad meil regulaarselt katki. Vahel need kukuvad. Põhiliselt lähevad nad aga katki sellest, et kuttidel saab omavahelise kommunikatsiooni toimimiseks vajalik verbaalne riistvara otsa. Igatahes ei tulnud see üllatusena. Kolmapäeval tellisin uue puldi ja neljapäeval sain kätte. Pärast trenni istusin mõnusasti diivanile ja mõtlesin viimase kolme päeva "Meeleheitel koduperenaiste" osad Sony kanalilt järele vaadata, kuuendat korda. No aga pult ei tööta. Õigemini, töötab küll, punane tuluke vilgub, aga digiboks ei reageeri. Proovisime nii ussi- kui püssirohuga, aga jagu ei saanud. Helistasin siis Teliasse, praekartulid kõrval jahtumas.

Reedeõhtune romantika.

Vastas veidi väsinud häälega neiuke. Uuris, puuris, juhendas, õpetas. Ei miskit. Lõpuks siis teatab, et ilmselt on mul digiboks kutupiilu ja tuleb uus osta.
"Eem… miks?"
"Noh, sest ta ei tööta teil ja garantiiaeg on tal läbi. Tuleb uus digiboks rendile võtta 1,99 eurot kuus."
"Aga ma ei taha maksta selle eest. Miks ma tasuta ei saa?"
"Sest ta on vana ja katki ning garantii ei kehti enam."
"Okei, aga kui kaua ma pean siis selle uue eest renti tasuma?"
"Nii kaua kui see teie käes on."
"Aga kui see kahe aasta pärast katki läheb, mis siis saab?"
"Siis me vahetame ta teil garantii korras tasuta välja."
"Aga miks ma praegu tasuta ei saa?"
Ohkab, "sest teil ei kehti enam garantii."
"Ühesõnaga, kas ma saan nüüd õigesti aru, et põhimõtteliselt panete te mind sundseisu ja ma pean aegade lõpuni teile kaks eurot maksma, et ma saaksin teie käest töökorras digiboksi?"
"Jah."
"Ma tunnistan, et see on üsna inetu kohtlemine. Ma olen teie klient olnud aastast 2004 ja kõik seadmed teie käest võtnud ja praegu ma tunnen küll, et te teete mulle liiga."
Paus.
"Kas te tahate siis digiboksi või mitte?"
"No ega mul ju muud valikut pole."
"Kas soovite kulleriga, pakiautomaati või tulete esindusse järgi?"
"Noh, kuna ma pean esindusse järgi tulles nagunii käitlemistasu maksma*, siis pange juba automaati."
"Selge. Iseteeninduses peate siis lepingule digitaalselt alla kirjutama. Seda saate teha viieteist minuti pärast."
"No selge."
Tänasin ja soovisin ilusat õhtujätku.
Lõpetasin kõne ja mälusin oma hangunud praekartuleid. Küsisin pojalt, et kas ma tema meelest olin teenindajaga rääkides liiga ülbe. Vastas, et natuke olid küll. No jah.

Ei jõudnud ma veel oma kartuleid lõpuni süüa, kui helistas mulle tütarlaps Teliast tagasi. Tunduvalt reipama häälega. Nagu poleks sama inimene toru otsas. Ütles, et nad saaksid mulle digiboksi järgmisel päeval tasuta kulleriga kohale toimetada ja sel juhul ei pea ma ka iseteeninduses lepingut allkirjastama, kuna allkirja saan kullerile jätta.

No mis pagana õppetund see siis nüüd oli, Universum, ah! Et it pays off to be a bitch? Mulle meeldiks mõelda, et see ootamatu lahkuse ilming oli seotud minu pillutud lausega: "Ma olen 16-aastat teie klient olnud, nii siis kohtletegi oma lojaalseid kliente või?" Kuigi veidi kahtlen. Juba ammu olen täheldanud, et paljud firmad näevad kurja vaeva selle nimel, et endale uusi kliente võita. Ja siis kui sa tahad endale olemasoleva teenusepakkuja juures soodsamat diili, siis pead neid ähvardama sellega, et lähed konkurentide juurde. Truudust ei hinnata, see pole väärtus. Pidi kõigest juhuse puudus olema. Et ju siis keegi teine ei taha sellist klienti ja polegi vaja tema nimel mägesid liigutada.

*Teliast kaupa ostes pole võimalik vältida kättetoimetamise tasu. Pakiautomaati tellides maksad 2,90€, kulleriga kohale toimetamine on veelgi kallim ja esindusse järgi minnes maksad ka 2,90€ sest keegi peab ju kauba sulle seal üle andma. See poliitika on neil seal juba paar aastat vähemalt. Üsna ebameeldiv, pean mainima. teistest kauplustest tellides on kaubale ise järele minnes postikulu 0.

Kommentaarid

  1. Mul on eluaeg olnud Starmani box, nüüd siis Elisa ja pole kunagi pidanud selle eest sentigi maksma 🤔 Aastate jooksul olen mitmed korrad ka uue boxi saanud nende endi poolt pakutuna, sest tehnika on uuenenud ja nad tahavad, et mul ka see uuem ikka kodus oleks. Alati on nende tehnik ise koju tulnud, teinud ära kogu töö ja mitte millegi eest maksma pidanud pole 😇

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Siis on Sul küll vedanud :). Mu emal on ka aastaid olnud Starman (nüüd Elisa), aga neil on alati mingid jamad olnud sellega. Kui tehnik kohale tuleb, siis ähvardab iga kord hakata parketi maast üles kiskuma (neil see kaabel jookseb põranda alt) ja reeglina antakse mõista, et mis iganes probleem ka on, siis ilmselt on nad selle ise tekitanud ja seetõttu kananvad ka materiaalset vastutust.

      Paar aastat tagasi lasin ühel Elisa poisil ostukeskuses endale pakkumise teha, et näha kas mul tasuks Teliast ära minna. Sisestas kõik minu praegused kriteeriumid oma süsteemi ja tulemuseks oli see, et ma Elisas maksaks ma rohkem :). Siis mõtlesingi, et las ta jääb. Nüüd tuli mulle meil, et Elisa teeb koostööd Eesti Suurperede Liiduga, kuhu mul ka on õnnestunud oma saja lapsega liikmeks saada. Praegu mõtlen, et äkki peaks lihtsalt huvi pärast läbi mängima selle stsenaariumi, kui ma kogu oma pataljoni Elisasse üle viiks. Ehk võidangi rahas või siis teeb Telia mulle vastupandamatu vastupakkumise :D.

      Kustuta
  2. Aga, niipalju ma tean, et kui kuu aega ennem kui telefoni soodus otsa Elisas saab, siis teen kohe Tele2 lepingu ja Elisa ise teeb sellise ülinormaalse pakkumise. Ei ole mõtet rääkida selle tavalise operaatoriga tema on selline tühi koht, tropp või tavaline peksupoiss kellel pole volitusi hinnaalandust teha, lase kõigepealt kõigil hinnapakkumine teha kaotada pole midagi ja siis vaata kes rohkem suudab sind toetada.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Paljud nii teevadki. Mulle hakkab kuidagi vastu selline käitumine. Umbes, et kui naine ähvardab armukese juurde minna, siis alles mees hakkab ennast pesema ja varbaküüsi lõikama, muidu pole ju vaja naise nimel vaeva näha. Palju ilusam oleks ju kui ettevõte väärtustaks stabiilset klienti ja paneks kokku lojaalsusprogrammi, millest nende hindamine ka väljendub. Aga noh, ma olen idealist :)

      Kustuta
    2. Tegelikult pole see ju ähvardus vaid sa tõesti teed valiku, ainult nende valik on kas sa oled niiväärtuslik et sind tasub tagasi osta ja see on äri. Sinul on ainult su leping, lojaalsuse eest tuleb peale maksta. :)

      Kustuta
    3. Jah, väga õigesti öeldud - lojaalsuse eest tuleb peale maksta :)

      Kustuta

Postita kommentaar