Rahuldav

Tellisin hiljuti ühe raamatu Raamatuvahetusest. Olen sealt tellinud 21 raamatut ja ise umbes sama palju saatnud. Kliendid on mulle hindeks andnud 5, "väga usaldusväärne". Teen endale pika pai - mulle ikka meeldib olla õpetaja lemmik. 

Juhul kui keegi ei tea kuidas see süsteem seal toimib, siis lühidalt on nii: sa said vanaemalt päranduseks Juhan Smuuli kogutud teosed, lugesid selle läbi ja nüüd tahaks "Tõde ja õigust" lugeda, pakud oma raamatut ja küsid selle asemel uue. Kui sul on rohkem raamatuid, siis saad rohkem letti laduda ja ka pikema soovinimekirja koostada. Kui keegi sult raamatu tellib, siis sul tekib punkt, mida saad kasutada meelepärase raamatu tellimiseks. Mõnus süsteem. Põhimõtteliselt pead tasuma pakiautomaadi raha, aga võid ka käest-kätte raamatu saada, siis on päris muidu. 

Nii. Raamatuid, mida ma ei loe on mul ka, need siis olengi teistele lugemiseks loovutanud. Kuna minu raamatud hästi kiiresti ärakrabatakse - tavaliselt mõnekümne minuti jooksul, kõneleb minu suurepärasest maitsest, khm. Lisaks olen ma ka raamatute üleandmise osas küllalt kriitiline. Mul on päris mitu raamatut, mille seisukord on, noh, kole. Näiteks selle raamatuga läks pahasti. Aga vahel olen ka lilli liiga hoolega kastnud ja mõni ämblik on otsustanud mu raamaturidade vahel hinge heita, ühesõnaga, sellised lood. Neid raamatuid ei julge mina kellelegi edasi anda. Sest, kuigi süsteem on põhimõtteliselt vorst-vorsti vastu turumajandus, siis minu seisukohast ma justkui kingiks raamatu järgmisele inimesele. See pole sama, kui oma vanu ketse osta.ee-s müüa. Raamatud kannavad minu jaoks mingit väärtust. Ja samuti ei suuda ma edasi anda ka raamatuid, mida olen ise kingituseks saanud. Minu meelest see kuidagi ei kõlba, pole väärikas. Niisiis, raamatud mida ma pakun on enamasti suurepärases seisukorras. 



Ise olen ma sealt erisugust kraami saanud. Päris mitu raamatukogu maha kantud eksemplari. Ja see on täiesti okei, kui mind on selle eest hoiatatud. Ongi kirjas, et vana raamat ja seal on mõned lehed lahti või kaas kahjustada saanud jne. Sõnum on ju oluline, lõppeks. (Teate, ma praegu ise ka üllatasin end, mina, kes ma raiun pidevalt, et presentatsioon on kõige A ja O 😲, ehk on mul veel lootust.) 

Ja siin ilmnebki inimeste erinev tase. Vahel ma tellin raamatu, mille omanik mulle pikki kirju kirjutab, kuidas raamatul on üks ja teine viga ja siis saabub raamat, mis on suhteliselt uus ja korras. Minu inimene. Ent siis on need teised... Olgu, jah, ma saan aru, et kui keskkonnas ongi põhimõtteliselt 3 võimalust raamatu seisukorda kirjeldada ja kõige kehvem neist on "rahuldav", siis inimene pole ju seda valides midagi valesti teinud. Aga noh, teisest küljest, kui sul on raamatul veeplekid, kaanel mitte ainult kulumisejäljed vaid lausa suured tükid puudu, siis see pole ju rahuldav tegelikult. See on mitterahuldav. Ja ma oleks nagunii selle raamatu tellinud, sest ma tahtsin seda juba ammu lugeda. Aga kuidas ma jätan vahetuse eest talle positiivse tagasiside? Sest raamat ei vastanud ootustele. Üle ootuste halb oli. Ja samas, teise inimese head hinnet ka nagu solkida ei taha. Ma ei pannud midagi. Suhtlus neiuga oli meeldiv, selle eest panin maksimumpunktid, aga muus osas... ei olnud rahuldav.





Kommentaarid