Jõusaali kasutusjuhend

Selline näeb välja koostööpostitus. Mille eest ma saan tulevikus kuulsust ja igavest au.

Kunagi ma pööritasin silmi selle peale, et blogijad oma postitusi alustasid lausega: "Minult on sageli küsitud *täida lüngad*..." ja siis edasi jaurasid mõnest juuksehooldusvahendist või madratsist või hambapastast, mida x-firma neile just "juhuslikult" proovimiseks saatnud oli ja milleta nad oma ilurituaale enam ette ei kujuta (sisesta siia silmadepööritus emotikon). Nüüd olen ma jõudnud sinna, kus ma pean ise alustama postitust sõnadega: "Minu käest on mitmed blogilugejad küsinud, kas ma võiksin teha jõusaalis olevate masinate kasutusjuhendi." Ja ausalt, ma vannun oma esmasündinu nimel, et on küsitud. Mis on natuke naljakas, sest ma ei pea end mingiks eksperdiks ja leian end ka rohkem, kui mulle tunnistada meeldiks, ühe või teise trenažööri kõrval kukalt kratsimas. Aga kuna on küsitud ja minul pole kombeks oma teadmisi pantvangis pidama, siis otsustasin, et seda, mida ma tean, seda ma hea meelega teiega jagan.


Kuna masinaid on jõusaalis mitmeid ja need treenivad erinevaid lihasgruppe, siis jaotan ma selle postituse osadeks: rindkere, selg, alakeha. Kindlasti on siin tähtis ka see nüanss, et kuigi mina käin MyFitnessis ja enamasti on neil kõigis klubides samad trenažöörid, siis need võivad erineda neist, millised treeningvahendid on teie koduklubis. Aga proovime, hakkame pihta ja vaatame, kuhu me jõuame ning kõik kommentaarid ja soovitused on alati oodatud, sest õppida on mul endal väga palju. 


Ma ise soovitaks tegelikult kõigil trennihuvilistel leida treener, kes teile ette näitab ja küsimustele vastata oskab.# Kunagi oli MyFitnessi nädalakavas "Jõusaali ABC" mille käigus personaaltreener väikse grupiga käis ühe masina juurest teise juurde ja ette näitas kuidas neid kasutada. Kahjuks seda võimalust enam pole ja personaaltreeneri palkamine käib paljudele üle jõu. Isiklikult minu jaoks on trenni juures kõige olulisem see, et ma endale kogemata viga ei teeks. Liiga suurte raskustega, vale tehnikaga või liigse koormusega. Seetõttu ma soovitan kõigil algajatel alustada väikeste raskustega ja saada oma tehnika paika. Kui see on korras, siis kõik muu tuleb kergelt ja iseenesest. Oluline on siin ka mäletada seda, et iga keha on erinev. Seetõttu ongi masinatega alustamine kõige turvalisem, sest neil ei saa endale väga viga teha. Liikumine on seal fikseeritud ja kui see saab trenni käigus sujuvaks, siis ma soovitan alati edasi liikuda vabade raskuste alale. 


Kui te olete edasi liikunud, siis unustage ära need raskused, millega te trenažööril treenite. Jalapressil on minu soojendusraskus viimased kuud olnud 80 kilo. Kaheksakümne kilost kangi ma oma turjale küki tegemiseks selles elus upitada ei kavatse. 65 on vist maksimaalne olnud ja selle numbri juures olen endaga täitsa rahul. Jalapressi maks raskus on olnud ligemale 200. Nagu ma ütlesin, unustage need numbrid ära. Miks samad raskused ei kehti vabade raskuste alal? Sest kui te teete trenažööriga, siis te liikumine on väike ja rõhk läheb peaasjalikult ühele-kahele lihasgrupile. Kangi või hantlitega harjutusi tehes on enamasti töös kogu keha. Ja see väsitab rohkem, sest pingutus on suurem. Plussiks on see, et ühe harjutusega on koormus kehale suurem, mis tähendab, et trennile kulub kokkuvõttes vähem aega. 


Aga ma juba ruttan ette.

Alustame rindkerest. Esmaspäeval alustame.

*See postitus sündis koostöös blogilugejatega, kes mult sellesisulist postitust palusid. Kontole paluks au ja igavene kuulsus üle kanda jooksva kuu kümnendaks kuupäevaks.

#Mind võib ka endaga trenni kaasa kutsuda, üldse pole kade, hea meelega vaatan tehnika üle ja proovin koos teiega lahendada trikiga trenažööride pusle. Mulle võib kirjutada otse või ümber nurga.

Kommentaarid