Kliendid on koormaks

Kaks aastat tagasi läksin suure lauluga Teliast ära. Olin hingepõhjani solvunud, praegu enam ei mäleta, mille peale. Igatahes, tuli siis Elisa ja tegi mulle pakkumise, millest ma loobuda ei suutnud. Telefonipaketiga ma väga mingit vahet ei märganud, kõik toimis ja oli kena. Kodune internet oli ka kiirem, aga televisiooniga ma ei harjunudki ära. Ma täna enam ei tea, kas keegi meil kodus televisiooni vaatabki. Netflix on küll kogu aeg kasutusel, aga ma tõesti ei mäleta, et keegi oleks mingeid telesaateid viimase poole aasta jooksul vaadanud. 


Igatahes, sain siis kirja mina Elisalt, nagu ilmselt mitmed teisedki, et alates maist tõuseb neil paketi hind. Kolm eurot numbri kohta. Mul on Elisas 5 numbrit. Iseenesest pole nagu suur vahe, eriti arvestades, et kaks poissi võiks juba üldse omad paketid sõlmida, kaua võib emme põllepaelte küljes rippuda. Aga noh, otsustasin, et uurin maad. Piilusin natuke Tele2te ja veidi Telia pakette, aga midagi soodsamat ei leidnud, seega mõtlesin, et las jääb.

Aga siis ma ju kallistasin seda tüdrukut seal jõusaalis ja selgus, et tema töötab Telias. Mainisingi, et tead, mul oleks vaja soodsamat paketti. Ja ta lasi kolleegil mulle helistada. Sain soodsama paketi. Olin või sees, sest tundsin, kuidas rikkus majja tuleb ja lisaks rõõmustasin ka Telia televisiooni üle.

Kaks päeva hiljem helistab mulle õrna ja pehme häälega tütarlaps Elisast. Oi, märkasime, et te soovite meilt minna. Kas võib küsida miks? No, ikka selle teavituse pärast, et te panete mind sundolukorda tõstate mahtu ja tasu, kuigi mulle olemasolevast mahust piisab küll ja veel, aga juurde ma maksta ei taha. No ja kui tehti pakkumine, mis oli märkimisväärselt soodsam, siis miks ma peaksin jääma teie juurde? Kuulas mu ära ja tegi parema pakkumise. Nii palju parema, et mul hakkas piinlik, et ma juba Teliaga olin käed löönud.

Ma saan aru. Ja ma ei saa aru. Miks? Miks ei hoita olemasolevat klienti? Jah, keegi hiljuti kusagil kirjutas ka, et uue kliendi toomine on ettevõttele kasumlikum, kui olemasoleva hoidmine. Ma isiklikult ei saa sellest loogikast aru, aga ilmas on muidki asju, millest ma aru ei saa, seega las ta jääb.

Ja ausalt öeldes tunnen ma ennast kõige selle sees üsna kehvasti. Ma isegi ei mõtleks praegu, et vahetan teenusepakkujat, kui hinda poleks tõstetud. Jah, ma sain Telialt parema pakkumise, kui see, mis ma viimased kaks aastat Elisale maksnud olen, seega ma juba justkui võitsin, aga nüüd ma saaks nagu veel rohkem võita. Et kui minu lahkumine oli majanduslikul ettekäändel, siis ma peaks ju võtma vastu selle teise pakkumise, mis on parem, on ju loogiline? Aga mul on piinlik. Piinlik nüüd minna tagasi selle kena noormehe jutule Teliast, kes minuga kaks tundi jutustas, et leida mulle sobivaim pakett ja helistas veel tagasi ja küsis lisaküsimusi, et kas ma sain kõik kätte ja kas kõik toimib. Lisaks on siin see teatud haavumine ka Elisa vastu, et mis mõttes, ma olen teil nii pikalt klient, siis ma saan teilt kirja et nüüd on nii, meie maja meie reeglid, aga kui ma ütlen, et fain siis, ma lähen ära, kui nii, siis te leiate, et ei ikka saab selles meie majas ka mingeid reegleid veidi nihutada. See ei meeldi mulle, selline manipuleerimine ja nihverdamine. Mulle ei meeldi toetada ettevõtet, kes alles siis hakkab higistama, kui ma ähvardan ära minna. Mina olen omalt poolt olnud hea klient. Ma olen oma arved õigeaegselt tasunud, ma olen teie vara hoidnud. Kas ma tõesti ei vääri head kohtlemist igal ajal? Te olete nagu see tropp mees, kes lilli ei too, jätab mustad sokid vannitoa põrandale vedelema ja röhitseb õhtusöögilauas, aga kui naine teatab, et nüüd ma lähen ära, sest keegi teine hindab mind rohkem, siis pesete ennast puhtaks, ajate lipsu ette ja veate mind vastu tahtmist teatrisse tükki vaatama. Ma ei taha enam, liiga h

Kommentaarid