Kliendid on koormaks vol 2

Saaga Elisa ja Teliaga mul ei lõppenud.

Nimelt ütles mulle kena noormees, et mul on Telia kaabel korteris olemas ja muud kunsti polegi, kui võtta Elisa ruuter seinast välja ning panna Telia oma asemele. Mitte, et ma ennast suureks eksperdiks peaks, aga ei tundunud see mulle ületamatu ettevõtmisena. Kui ma oma kappi ronisin, koridorist maha hõikasin, et kohe läheb nett ära ja kukkusin juhtmeid ja kaableid tudeerima, siis selgus, et nii lihtne see asi siiski pole. Jäi Elisa ruuter.

Helistasin järgmisel päeval tagasi oma isiklikule Telia mehele ja kurtsin, et ikkagi blond. Noh, pole hullu, saadame tehniku aga, see läheb sulle maksma. No fain, läheb siis läheb. Ootasin umbes nädala kuni ilmus tehnik. Jälle ei helistatud ette. Ma ei jaksa isegi enam pahandada.

Vaatab tema kaableid ja teatab, et läheb suuremat sorti puurimiseks, kuna Elisa tehnik, kes mulle viimane kord koridorist juhtme korterisse tõmbas, on Telia kaabli tuimalt läbilõiganud. Nunnu, eks. Mõte sellest, et mingid augud jälle puuritakse ja juhtmed mööda seina lohisevad, oli mulle absoluutselt vastuvõetamatu. Ma olin remondi käigus kõik juhtmed silma alt ära peitnud, sest muidu on pidevalt selline tunne, nagu elaks ehitusplatsil.


Siis me taidlesime seal umbes 40 minutit. Mina vigisesin, et ma ei taha juhtmeid ja auke, tema laiutas käsi, et muud moodi ei saa. Mul tuli igasuguseid muid häid lahendusi nagu kosest vett. Et ühendaks selle Elisa kaabli Telia võrku, näiteks. Ei saa, sest Telial on veel vanad paksud internetikaablid, aga Elisal juba valguskaablid. No aga pange mingi konverter sinna vahele, pakkusin. Oi, see konverter maksab 200 eurot ja sellel on vaja voolu ja ma ei tea, mis imevidinaid veel juurde. Mingi hetk vend küsib mult, et aga on mul üldse vaja Elisast ära minna Teliasse. "Oota, kas ma saan nüüd õigesti aru, et sa praegu veenad mind ümber, et ma EI peaks teile kliendiks tulema?" Ta ei vastanud. Lõpuks küsin talt, et aga kas me ei saaks seda auku puurida umbes 50cm kaugemalt, et ma ei peaks tapeeti vahetama, seina värvima ja juhtmeid vahtima. Selgus, et vend ei saanud aru, et mu ukse taga on tühjus. Ta oli veendunud, et seal on teine korter. Pilt "teisest korterist".


Siis ta vabandas ja seletas, et tavaliselt on seal teine korter ja uks oli ees ja la-di-da. Ma väga ei viitsinud kuulata, sest ma olin oma naise aju üle kohe erakordselt uhke ja tähtsust täis. Kunagi üks mu ülemus ütles mulle sapiselt, et ma leian ainult probleeme, aga ei paku lahendusi. Kahju lausa, et ta tol õhtul seal polnud, olin hoos ja ilmselt, kui oleks piisavalt pinnitud, oleks ka kliimasoojenemisele ja slaavi agressioonile lahendused leidnud. Augu puurimine ka kaablivedu võttis vennal kokku 5 minutit. Ma olin endaga ebareaalselt rahul.


Mees tegi mul kõik ilusti kapis korda, lõikas üleliigsed tolknevad juhtmed lühemaks, kusjuures mainin siin üle, et viisakalt jättis ka Elisa valguskaabli alles ja pani õrnalt eemale, et tulevikus seda kasutada saaks. Siis tuli elutuppa televiisorit seadistama ja tegi seal ka mu juhtmemajanduse korda. Mul nimelt oli varem elutoas jagajaks vana ruuter. Aga nüüd see enam ei toiminud. Miks, ma täpselt aru ei saanudki. Igatahes, tehnik seletab mulle, et nüüd ma pean minema ja ostma switchi, mis on sellise jagamise jaoks õigem tööriist. Mu kannatuste karikas oli maksimaalselt ülevoolamas. Nagu, lihtsalt tehke need asjad ära, miks kõik peab nii keeruline olema? Sõnaga, hoidsin kahe käega pead kinni ja puhisesin. Selle peale läks kutt autosse ja tõi mulle switchi. Tasuta.

Ja ma istusin, vaatasin teda ja küsisin, et miks? Miks ta on minuga nii lahke, ma olen ainult bitchinud, hädaldanud ja vingunud tema kallal terve õhtu? Mis õppetunni ta mulle niimoodi annab, et bitchi rohkem ja siis inimesed on sinu vastu meeldivad ja lahked? Ta ainult muigas, kehitas õlgu ja ütles, et ah tal nagunii see vedeles seal ja sel polnud kasutust. Eriti halb, et see pole mul üldsegi esimene kord elus bitchimise peale tasuta nänni saada. Mida sa, Universum, mulle siin üritad õpetada, ah?

Järgmisel hommikul helistasin Elisasse. Rääkisin oma loo ära, et selline lugu, teie tehnik lõikas Telia kaabli läbi ja mina pidin nüüd ekstra maksma selle eest, ja mulle väga ei meeldi maksta asjade eest. Olin igati valmis, et sealt tuleb see, et oi, kas ikka meie tehnik ja pole kindel ja no läksite siis ära, oleks võinud ju jääda. Aga küsiti mult hoopis, et palju ma Teliale uue kaabli eest maksma pidin ja nad edastavad mu kaebuse vastavale osakonnale ja minuga võetakse ühendust. Pärast kõne istusin ma jupp aega ja vahtisin tühjusesse. Nagu, mis toimub? Päriselt? Kuhu ma sattunud olen? Aga ei, järgmine päev helistati siiski ja öeldigi kõike seda, mida ma eeldasin, et keegi ei tee kindlaks, et just nende tehnik seal kääridega toimetas ja ma oleks pidanud siis kaks aastat tagasi kaebuse tegema. No ma ju ei teadnud, et ta lõikab seal kaableid. Aga no proovisin igal juhul. Ja teile ka siis olgu hoiatuseks, et kui te teenusepakkujat vahetate, siis vaadake, et mingeid juhtmeid seal keegi ei lõikaks, mida nad lõikama ei ole volitatud.

Kommentaarid