Halb maine

Meie ettevõttel on halb maine. Ettevõttel, kus ma töötan. Internetis on kolm arvustust, üks negatiivsem kui teine. Ja siis üks pinginaabri arvustus, mis on muidugi 5 tärni oma. Ma ei tea, kas see teeb maine paremaks või hullemaks, ausalt öeldes. 


Need kolm negatiivset aga.... Üks on jäetud endise töötaja poolt, kes vabastati töökohustustest, kuna talle meeldis juua. See ajendas teda kirjutama, et meil on ebainimlik suhtumine. No jah, siis oli küll inimlik, kui vend tuli tööle ja järgmisel hetkel me saime kohtutäiturilt meili, et 2/3 tema palgast tuleb teisele kontole kanda, kuna sõbral ununeb oma lapse elatist maksta... 

Teised kaks on mingite välismaalaste poolt jäetud, kus meid süüdistatakse ahistamises (!) ja et meis ollakse VÄGA pettunud. Kes need tüübid on pole mul halli aimugi. Need inimesed pole kunagi meiega lepingut sõlminud ja pole isegi ruume vaatamas käinud. Aga ju siis mõnele meeldib igasuguseid asju suvaliselt internetti kirjutada. 

Minu meelest on see ühelt poolt mõttetu, sest kes see ikka nii väga neid arvustusi vaatab ja teisest küljest ebaõiglane ka.

Eelmine nädal käis meil potentsiaalne klient ühte ruumi vaatamas. Õieti käis ta lausa kolme ruumi vaatamas. Vaatas ruumid üle, ühe suhtes tundis tõmmet, uuris mult veel, et kas me saaksime tema jaoks sinna enda kulude ja kirjadega ruloo paigaldada, millega me nõustusime. Saatsin talle lepingupõhja tutvumiseks ja tema kirjutas mulle pikalt vastu, millega ta nõus pole ning osade punktide osas tulin talle vastu ka. Sellele vastas tema, et ta on saanud teise pakkumise ja üldse ta internetist vaatas, et meil on ettevõttel halb maine ja seetõttu ta ei taha meiega lepingut sõlmida. 

Iseenesest aus, ega ei peagi. Teisest küljest aga... kui sa oled tegelenud 13 aastat üüriäriga ja sul on jooksvalt 100 klienti, siis ilmselt on ootuspärane, et mõni läheb ka negatiivsete tunnetega minema. Ma muidugi ei tea, millele tema vihjas, sest need kolm arvustust ei pruugi ju olla ainsad, mis netis liiguvad, ainult, et mina mujalt ei oska otsida. Teisest küljest ka see, et iga mats võib mida iganes netis kokku kirjutada, käesolev postitus on selleks suurepärane näide. Igal lool on kaks külge. Kui meil lähevad üürnikuga suusad risti ja ta ei taha maksta üüri ning me seepeale palume tal lahkuda, aga tal saab hing täis ja kirjutab, ma ei tea, no ütleme, et kirjutab, et me ahistasime teda, siis talle võis ju tunduda, et see oli ahistamine, aga meie advokaat näiteks ütleks, et see oli hoopis temapoolne lepingurikkumine. Ainult, et ma ei hakka ju netti kirjutama, et kuule polt, äkki enne kui lased näppudel klaviatuuril sügeleda, siis maksaks oma võla ära. Sest kui oleks sama loo mõlemad pooled, siis võiks see asju ju hoopis teises valguses näidata. 

Mul on ka selliseid kliente, kes on siit pisarsilmil lahkunud, sest olid sunnitud äri kinni panema või laienesid, aga meil polnud neile paremat ruumi. Mul on kümmekond klienti, kes on oma äri siin alustanud ja muudkui kasvanud ja aina suuremale pinnale kolinud. Alles eelmine nädal üks üürnik lõpetas lepingu, sest tal tulid teised projektid ja ta ei jõudnud enam kontorisse, aga kes lõpus ütles, et kui asjad stabiliseeruvad, siis tuleb hea meelega uuesti meie juurde üüriliseks. Teine klient, kes lahkub, kuna ettevõtte omanikud soovivad kontorid linna pealt kõik kokku ühte hoonesse paigutada, kelle esindaja ütles, et nende osakonna inimesed on täiesti löödud sellest, et peavad siit kolima, kuna neile meeldib meie juures. Kui kõik need kliendid hakkaks internetti oma arvustusi jätma, siis oleks hoopis teine lugu. Aga eestlased on pigem sellised, et kui kõik on hästi, siis on suu kinni, aga kui midagi on natuke pahasti, siis kukuvad memuaare treima. 

Ühesõnaga, natuke jõuetuks teeb see halb maine netis. Saan aru küll, miks inimesed lausa kohtusse lähevad, kui nende kohta halvasti on öeldud. 

Kommentaarid