"Miks keegi mulle seda varem ei ole öelnud?"

"Why Has Nobody Told Me This Before"

Julie Smith

Tõlkinud Talvi Tõnisman

Toimetanud Sirli Peepson

Kirjastus Helios, 2022

287 lk


See siin ei ole arvustus. Ma ei lugenud seda raamatut läbi. Umbes kolmandiku lugesin, rohkem ei suutnud. See, et ta mulle ei istu sai üsna esimestel lehekülgedel selgeks. Jutustamistoon on kuidagi puine ja igav. Mida rohkem lugesin, seda tüütumana autori hääl mu kõrvus kumises. Muutus justkui targutamiseks ja õpetajalikuks "te arvate seda, aga see on vale, ma rägin teile kuidas on õige". Samas, ise korrutas vanu käibetõdesid nagu ta ise oleks jalgratta leiutanud. 

Iseenesest midagi vasturääkivat või valet ma ei täheldanud, aga midagi originaalset või uut ma ka ei leidnud. Ikka räägib sellest, et meie mõtted ei ole faktid; me saame oma tundeid muuta; see, millele mõtleme, see kinnistub meis ja tundub seetõttu aina tõesem; kõik algab põhiasjadest nagu uni, toit, liikumine ja suhted inimestega; liigutamine mõjub hästi ka ajule, mitte ainult kehale; negatiivne nii nagu ka positiivne, on lumepalli efektiga, millele keskendud, see võimendub, jne. Nagu, jah, kõik on õige, ainult, et miks arvab austatud doktor, et seda pole tema lugejad juba ammu kuulnud ja tema missioon on tulla ja meile elu õpetada?

Üks asi mulle siiski selle raamatu juures meeldis. See oli kohe suhteliselt alguses, kus ta ütleb, et tegelikult me ei vaja terapeuti ja kõik see, mida terapeut meiega teeb, seda saame ise endale teha, lihtsalt tavaliselt me kas ei oska või meil puudub võime ja nii on lihtsam lasta õppinud inimesel ennast suunata. See on umbes nagu trenni võid ju ise teha, harjutusi YouTube'st õppida, sõbraga koos trennis käia, aga kui sellest ei piisa või see pole päris sulle, siis saab ju alati eratreeneri palgata või rühmatrenni minna, kus sulle ette näidatakse mida teha ja sa ei pea ise midagi mõtlema. 

Aga jah, ei avaldanud see raamat muljet ja ma leidsin et mu aeg leiaks paremat kasutust, kui ma selle pooleli jätan ja võtan selle asemel midagi muud. Samas ma ei saa midagi halba ka öelda, sest võibolla on ilmas inimesi, kes kõike seda esimest korda kuulevad, kusagilt ju olen mina ka kõiki neid asju esimest korda kuulnud, lihtsalt mitte sellest raamatust. 

Kommentaarid