Kurjad skämmerid

Mõni aeg tagasi helistati mulle. Noormees rääkis vene keeles, et tema helistab mulle Eesti Migratsiooni ametist. Kuna ta töö ajal helistas, siis ma alguses veel rääkisin temaga vene keeles, sest kliendid, aga kui ta ütles, et migratsiooniametist, siis hakkasin temale eesti keeles vastama. Küsisin, et miks ta minuga vene keeles räägib. Tema vastu, et nende andmetes on kirjas, et ma valdan ka vene keelt. Mina jauran edasi, et teate, see ei kõla loogiliselt, et EESTI migratsiooniametist mulle VENEkeelne kõne tehakse. Tema sai vihaseks, et mis vahet sellel on, ma ju oskan vene keelt. Mina ei jätnud jonni ja palun põhjendust, et miks minuga riigikeeles ei räägita. Sellepeale ta katkestas kõne.


Millest mul on  natuke kahju, sest ma hea meelega oleks kuulanud, mis see kõige moodsam skämm siis on ja oleks saanud oma lugejaid ka informeerida ning hoiatada.

Sest mul on lihtne, eks. Ma valdan tegelikult vene keelt, kuigi ma näen kõvasti vaeva, et seda asjaolu varjata. Isegi mitmed mu head tuttavad, kes mind aastaid tunnevad, ei kahtlusta seda, kui hästi ma tegelikult vene keelt oskan. Aga ma mõtlen näiteks, et kui ma oleks eakas, selline, kes on kasvanud sügaval Nõukaajal ja kes oskab sama hästi vene keelt, aga pole ehk nii teadlik sellest, et pätid ja kaabakad iga hommik uusi riukaid välja mõtlevad, et ausatelt inimestelt raha välja nihverdada. Ja kujuta nüüd ette, et keegi helistab sulle, räägib sinuga kiiresti ja asjalikult võõras keeles, teatab, et ta helistab riigiasutusest, siis ilmselt osa inimesi ei hakka vastu plõksima, nagu mina ja kui nad seal veenvalt midagi seletavad ning suudavad ära tõestada, et sa oled mingi pahandusega hakkama saanud või sul on isikuandmeid vaja uuendada või et su dokument on aegunud, siis saab päris palju pahandust kontodel teha. 

Sarnane lugu juhtus nüüd laupäeva hommikul uuesti. Seekord helistas naine, jälle hästi kiiresti rääkis minuga vene keeles ja uuris, et miks ma oma investeerimisfondi x-firmas sulgenud olen. Kuna mul x-firmas fondi pole ja ma seal ka midagi sulgenud pole, sain kohe aru, mis teoksil. Aga läksin hoopis seda teed, et küsisin jälle, et miks minuga vene keeles räägitakse. "Mis vahet sellel on, te saate ju aru," haugub neiu vastu. Ma olen loll aga järjekindel ja uurisin ikka edasi, et kust ta võtab, et ma aru saan. Selle peale visati jälle toru ära. 

Mis ongi huvitav, et nad on nii nahaalsed ja kui sa ei lase neid nahka üle kõrvade tõmmata, siis nad saavad su peale vihaseks. Ei, üsna niru tunne oli küll. Oleks võinud ju inimesele rõõmu teha ja lasta tal oma käik ette astuda ning kaasa mängida. Aga ei, ma pean kõik ilusa ära rikkuma oma eestimeelsusega. Kui nad järgmine kord helistavad, siis ma mängin kaasa, saan teile ka inffi jagada. 

Kommentaarid