Kuulmistest

Vollil põles jälle üks esituli läbi. Mitte see mida ma augustis vahetasin (loe: ülemus vahetas), vaid see, mis vahetati oktoobris. Ilgelt ajab närvi. Mitte et mul mingist õnnetust seitsmest eurost kahju oleks, aga see pirnivahetus pole teab mis kerge ettevõtmine. On ka hullemaid mudeleid, loomulikult. Selliseid, kus sa pead autol mootori maha võtma, istmed välja tõstma, rattad alt keerama, kolm küünalt katoliku kirikus Püha Benedicti jaoks süütama, seisma ühe jala peal ja vasaku käe nimetissõrmega parema kõrvanibu masseerima, et esituld vahetada. Aga ikkagi on see tüütu. Eriti arvestades, et seda peab siis nüüd iga kolme kuu tagant tegema.




Aga noh, kui peab siis peab. Järelikult vaja jälle uus pirn osta.

Sõitsin siis poodi pirni järele ja ise mõtlesin, et kõigil nendel fäänsidel pirnidel on ju mitmeaastane garantii. Ja mida see garantii endast kujutab, ning kuidas ma seda garantiid kasutada saaks? Muidugi, ma saan aru, täiesti ajuvaba dilemma, sest ma tuletan meelde, küsimuse all on üks seitsmeeurone pirn. Me ei räägi siin seitsmekümneeurosest vidinast, ega isegi mitte seitsemeteistkümneeurosest, vaid seitsme. Selle eest ei saa isegi kinopiletit. Aga noh, ikkagi, põhimõtte küsimus.



Jõudsin siis poodi, valisin oma pirni välja ja suundusin kassasse. Küsin kassapidajalt, viidates pirnipakendil olevale 4aastasele garantiikirjale, et kuidas see lambipirni garantii täpselt välja näeb. Sest ma alles paar kuud tagasi ostsin pirni, vahetasin ja nüüd jälle vaja vahetada. Ja teate mida ta mulle vastab? Ütleb: "Aga kust te teate, et see on pirni viga? Äkki teil hoopis auto on katki?" Ühesõnaga vaatasin teda lolli näoga ja ei suutnud esiti ööd ega mütsi suust välja öelda. Kõrval nägi mu kimbatust järgmine ostja ja üritab oma katkises riigikeeles kassapidajat aidata. Seletab midagi elektriühenduste kohta. Vaatasin esiteks seda meest ja siis uuesti kassapidajat ja ütlesin hästi rahulikul toonil: "Te ei vastanud minu küsimusele." Kassapidaja hakkas veidi energilisemalt selgitama ja tõstis isegi pisut häält, öeldes: "No see on ju sama kui te koju ostate pirni ja teil on elektrilühis, siis ei olnud ju pirnis viga, vaid teie juhtmetes. Sama asi on ka autolampidega. Teil on seal kindlasti juhtmed valesti ühendatud ja sellepärast pirn põles läbi. Pirnil endal ei saanud midagi viga olla."

Ühesõnaga, pidin kokku võtma kogu oma tahtejõu, mis pärast pikka tööpäeva veel alles oli, et mitte talle vastata: "Teil on endal mingite juhtmetega probleemid, mis on lühises!" Selle asemel vastasin ma jahedalt ja tüdinult: "Te ei vastanud üldse mu küsimusele, aga las olla." Ja läksin minema, jättes müüjanna meenutama seda, mida ma küsinud olin.

Selliseid inimesi on väga palju, muide, kes ei vasta esitatud küsimustele. Nad vahetavad teemat, vastavad midagi ebamäärast ja sul võib esialgu jääda mulje, et sa said oma küsimusele vastuse. Ma ei arva, et see kassapidaja mind teadlikult eksitada üritas. Pigem ta lihtsalt ei kuulanud, mida ma küsisin. Või ei saanud küsimusest aru. No ja loomulikult solvusin ma tema ilmselgete vihjete peale, et minu autol võiks midagi viga olla.

Kommentaarid

  1. Kusjuures su kurvastuseks pean ütlema. et see on auto viga vist jah :( Meil oli Citroen ja ausalt iga kahe nädala taga oli miski pirn läbi, jube tüütu. Nüüd on meil kaks aastat uus auto olnud ja ühtegi pirni pole vahetanud. Aga müüja tädi oleks oma arvamuse endale pidanud hoidma :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Eks see võimalus on alati olemas, et mingid juhtmed on seal vanad ja väsinud. Eks ma hoian kursis :) Täna sai uus pirn sisse keeratud ja ootame-vaatame, mis juhtuma hakkab. Kui midagi muud head sellest ei tule, siis vähemalt on minust saanud eriti kiire pirnivahetaja :D ja võite kõik oma Volvod minu juurde pirnivahetusse tuua ;)

      Kustuta
  2. Kusjuures see on väga väärt oskus :) Kusjuures augulised teed pidid ka pôhjuseks olema, miks pirnid läbi lähevad.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Loogiline ju, aukudest läbisõitmine raputab juhtmeid ja sealt need lühised tekivadki :D

      Kustuta
  3. Ma nüüd ei olnud seal ega näinud, kas müüja oli tõesti nii nipsakas, aga ma pakun välja et ta ei tea garantiist. Ta üritas enda loogika/ kogemuse põhjal seletada, et mitte panna end lolli olukorda. Mida ma täitsa mõistan. Kusjuures oma endises töökohas pidin ma väga palju klientidele selgitama, mida tähendab telefonide veekindlus ehk IP68. Et see ei anna 100% niiskusevastast kaitset kaheks aastaks, Eesti kliimas on üldse telefonid kehvas olukorras ning see on tõesti vaid kuni 30 minutit meetrises vees. Niiskuskahjustused tekivad pikema aja jooksul. Lambipirnide garantii kohta ma ei oska midagi arvata. :D

    Leidsin perekoolist sellise teema:
    https://foorum.perekool.ee/teema/eksperiment-labipolenud-pirnid-poodi-tagasi/

    Seal tundub, et enamik poode on välja vahetanud. Vaevalt, et lambipirnide pärast hakatakse suuremat vaeva nägema, telefonide puhul on küll nii, et tehnik vaatab üle jne.
    Kuid selles on sul õigus, et kui sa küsisid garantii kohta, siis kenam oleks olnud seletada, et nad pole vahetanud lambipirne välja ja puudub kogemus. Minu töökohas ikka konkreetselt vaieldi, et ei, minu telefon on veekindel ja kannatab kõike. :D

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma arvan ka, et ta pole lambipirni garantiiga kokku puutunud ja vastas vastavalt oma kogemusele. Küsimus polnud ju üldse selles, mis põhjustel pirnid läbi lähevad, vaid selles, et kui on kahtlus, et asi võis olla pirnis, siis kuidas edasi toimetada. Elektroonikapoodides on tavapärane, et nad ise garantiiküsimustega ei tegele, vaid suunavad otse teenusepakkuja poole. Minu küsimus oligi selles, et kas ma tulen oma tšeki ja pirniga poodi, või võtan ühendust maaletoojaga. See küsimus jäi mul siiski vastuseta 🙄

      Kustuta

Postita kommentaar